«کاهش سرعت اینترنت در آستانه انتخابات توهم ذهنی افراد مغرض است»

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: به هیچ عنوان کاهش پهنای باندی برای اختلال در تبادلات اطلاعاتی نداشته‌ایم و این توهم ذهنی یک مشت افرادی است که می‌خواهند در سلامت انتخابات شبهه ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علیرضا شاه‌میرزایی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا طبق صحبت‌های وزیر ارتباطات به جد قرار است تغییرات چشم‌گیری در سرعت اینترنت بعد از انتخابات شاهد باشیم؟ گفت: فضای مجازی همواره دغدغه مسئولان بوده و هست به گونه‌ای که برای توسعه آن راهکارهای مختلفی را اتخاذ کرده‌اند اما مسلما تمامی این راهکارها باید طبق استراتژی خاص باشد تا به نتیجه برسد در غیر اینصورت خسران خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد که بخواهیم بعد از انتخابات آن را حل کنیم اما همچنان تأکید ما بر توسعه شبکه ملی اطلاعات است تا خدمات با کیفیت بالاتری به دست مردم برسد و هزینه آنان نیز کاهش یابد.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی مجددا در پاسخ به این سوال که آیا وزیر ارتباطات با این حساب شعار داده است؟، گفت: آن چیزی که وزیر گفته مربوط به خودشان است اما مسلما مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نهادی سیاست‌گذار دستورالعمل‌ها را به وزارت ارتباطات جهت اجرا ابلاغ می‌کند و گمان کنم منظورشان از ارتقای چشم‌گیر سرعت، گسترده کردن شبکه ملی اطلاعات بوده است تا خدمات الکترونیکی با قیمت پایین‌تر و سرعت بیشتری به دست مردم برسد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی کشور درباره شایعه کاهش پهنای باند اینترنت برای مسدود کردن تبادلات اطلاعاتی داخل و خارج از کشور نیز ابراز کرد: به هیچ عنوان چنین نیست و این توهم ذهنی یک مشت افرادی است که می‌خواهند در سلامت انتخابات شبهه ایجاد کنند. اصل این است که خود مردم می‌دانند مشکلی در ارتباطات اینترنتی نیست و به تمامی سایت‌های مجاز دسترسی دارند.

او در پایان گفت: هر چهار سال و نزدیک انتخابات شاهد چنین رویدادهایی هستیم که مشخص است از کجا نشأت می‌گیرد اما به این موضوعات بی‌پایه نباید اتکا کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  12