وجود ۱۳۰ هزار زن معتاد در کشور

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: از یک میلیون 325هزار نفر معتاد کشور 130هزار نفر زن هستند.

به گزارش مهر، بابک دین پرست صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهرافزود: در کشور حدود یک میلیون 325 هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر وجود دارد که که 90.7  درصد مرد و 9.3 درصد زن هستند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدربا بیان اینکه  معتادان بی بضاعت  تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار میگرند، گفت:  طبق قانون دولت موظف است هزینه های درمانی معتادان بی بضاعت را پرداخت کند و امسال برای اولین بار در کشور 225 میلیارد ریال به سازمان بیمه سلامت ایران برای بیمه پایه و بستری معتادان اختصاص یافت.

وی از ابلاغ سند جامع حوزه درمان و کاهش آسیب ها خبرداد و تصریح کرد:  امیدواریم تا اواسط شهریورامسال سند جامع مربوط به حوزه درمان و کاهش آسیب ها ابلاغ شود.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه یکی از مصوبات هیات وزیران این است که پنج درصد بودجه اشتغال کشور به اشتغال بهبود یافتگان اختصاص یابد بیان کرد: با تفاهمی که صورت گرفته  امسال برای 25 هزار نفر  اشتغال  ایجاد می شود که 15 هزار نفر از سوی سازمان بهزیستی و 10 هزار نفر از سوی کمیته امداد صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برنامه های سال 92 ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور گفت: درسال جاری دانش آموزان در معرض خطر با آموزش و درمان مصرف کننده یا سوء مصرف کننده از این ماده افیونی مصون نگه داشته می شوند.  

دین پرست افزود: با همکاری سازمان نهضت سواد آموزی و با امضای تفاهم نامه ای در حوزه پیشگیری خواهیم داشت و برای 10 میلیون نفر بیسواد مطلق باید بسته ها و برنامه های آموزشی متناسب با این افراد ارایه کنیم.

وی افزود: توزیع چهارمیلیون و600 هزار بسته آموزشی درکشور و برگزاری یکهزار و531 نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در سراسر کشور از دیگر برنامه های فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بوده است که استان بوشهر 15 نمایشگاه در این زمینه برگزارکرد.

دین پرست یادآورشد: استان بوشهر در سال گذشته حدود 145 هزار نفر را تحت پوشش برنامه های فرهنگی پیشگیری قرارداده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −    =  20