کیف پول الکترونیک جهشی بزرگ برای اپل

تحلیل گران معتقدند شرکت اپل کیف پول الکترونیکی را در چند سال آینده افتتاح می‌کند و شایعاتی وجود دارد که این محصول کمتر از یک سال دیگر به بازار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات کارت اعتباری خود را در حساب‌های تلفن همراهشان حفظ کنند و از دستگاه‌های موبایلشان برای خرید در فروشگاه‌ها استفاده کنند؛ این محصول شبیه گو گل والت است که توانسته در سراسر آمریکا جای خود را باز کند.

تحلیل جدیدی نشان می‌دهد اپل احتمالاً برتر از گو گل والت خواهد بود که دلیل عمده آن ITunes است. میلیون‌ها کاربر آیفون اطلاعات کارت‌های اعتباری‌شان را روی یک فایل ذخیره کرده‌اند که به آسانی روی نرم‌افزار کیف پول الکترونیکی منتقل می‌شود و در کل ITunes دارای یک میلیارد حساب است که اطلاعات کارت اعتباری فرد در آن‌ها ذخیره شده است و این جهش به طور حتم بنیادین خواهد بود.

البته باید در نظر داشت در کنار این موارد برخی نگرانی‌های امنیتی وجود دارد که اپل هم باید قبل از افتتاح کیف پول الکترونیک به آن بپردازد. این شرکت باید اطمینان حاصل کند که کارت توسط دزدان موبایل استفاده نمی‌شود. چنین مشکلی به نوع جدیدی از دزدی هویت مبدل می‌شود. بحث‌هایی درباره نصب نرم‌افزار شناسایی اثر انگشت در آیفون جدید 5S نیز و جود دارد که مشکل احراز هویت را از بین می‌برد؛ البتّه چنین فناوری حداقل تا 2014 میلادی فراهم نخواهد شد.

ممکن است نرم‌افزار اپل مزیت دیگری هم بر گو گل والت داشته باشد که دلیل آن وابستگی شرکت با خرده‌فروشان بزرگ (وال مارت، بست بای و تا رگت) است. هنوز هیچ تاریخی برای پرده‌برداری از کیف پول الکترونیک اعلام نشده است امّا تمامی نشانه‌ها حاکی از موفقیت احتمالی محصول است.

یکی از تحلیل گران اشاره می‌کند شروعی با این عظمت تضمین نمی‌کند پرداخت‌های موبایل برای اپل موفقیت‌آمیز باشد مانند برنامه iAds که بلافاصله پس از افتتاح با شکست روبرو شد. کاربران آیفون باید منتظر تغییرات سال‌های آتی باشند و امیدوار باشند که کیف پول الکترونیک همچنان محبوبیت خود را حفظ کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3