بدهی بانکی ۶ نفر به اندازه دو برابر کل یارانه یک ماه است

جلیلی با اشاره به اینکه در فتنه 88 عده‌ای قصد داشتند تا رای مردم را وتو کنند، گفت: این عده باور نداشتند که رای همه مردم باید مساوی باشد و می گفتند چون خواست آنها شخص دیگری بود، باید رای مردم وتو شود.این در حالی است که 11 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی در اختیار 23 نفر است و از این میزان 5 هزار میلیارد تومان از آن در اختیار 6 نفر است که آن را پس نمی‌دهند. تنها معوقه‌ای که در اختیار این 6 نفر است به اندازه دو برابر یارانه‌ای است که 70 میلیون نفر می‌گیرند.

سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات نظام بانکی کشور گفت: امروز معوقه بانکی 6 نفر به اندازه دو برابر یارانه یک ماه ملت است.

به گزارش فارس سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در مسجد الزهرا(س) شهرستان اراک با اشاره به اینکه هر گروهی که به سنت الهی مقاومت توجه کرده است به پیروزی رسیده، گفت: هرگاه ما به این سنت الهی عمل کرده‌ایم، یاری خداوند متوجه ما شده است. جوانان ما از این مرز و بوم بر پایه همین سنت الهی دفاع کردند و توانستند رحمت الهی را برای خود و کشورشان به ارمغان بیاورند.

وی افزود: این سنت الهی در دفاع مقدس جاری است و باید در تمام عرصه‌ها همچون اقتصاد، سیاست، سیاست خارجی، فرهنگ و اجتماع جاری شود و همه مومنین نسبت به این مهم اقدام کنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کسانی که در موضع مسئولیت قرار می‌گیرند، این وظیفه برای آنها سنگین‌تر است. آنها تنها وظیفه فردی ندارند بلکه وظیفه اجتماعی و سیاسی نیز دارند. وظیفه حکومت این است که ایمان را در تمام عرصه‌ها جاری کند تا این قاعده الهی برقرار شود.

جلیلی گفت: کار بزرگ حضرت امام(ره) این بود که دین را به جامعه آورد. هنر امام(ره) این بود که ایمان و تقوا را در تمام شئون مختلف کشور جاری کرد.

وی افزود: وظیفه حکومت این است که در این چارچوب فعالیت‌های خود را متمرکز کنند و تنها از فعالیت‌های سیاسی به دنبال کسب قدرت و یا قدرت اقتصادی نباشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما نباید به دنبال یک قهرمان باشیم که مجموعه‌ای از اعمال را انجام دهد و تمام مشکلات حل شود.

وی یکی از مهمترین کارهای امام(ره) را بنا نهادن جمهوری اسلامی و الگو کردن ولایت فقیه دانست و افزود: توجه به رای مردم و آزاد کردن تمام ظرفیت‌ها بر مبنای اسلام از جمله مهمترین نتایج این الگو بود.

جلیلی با اشاره به اینکه در فتنه 88 عده‌ای قصد داشتند تا رای مردم را وتو کنند، گفت: این عده باور نداشتند که رای همه مردم باید مساوی باشد و می گفتند چون خواست آنها شخص دیگری بود، باید رای مردم وتو شود.

وی افزود: شاخصه مهم ولایت، دفاع از رای مردم و توده بود که اجازه نداد رای آنها وتو شود. مشارکت مردم تنها برای انتخابات نیست و اگر قرار است پیشرفتی مبتنی بر گفتمان اسلام ناب باشد، باید ظرفیت تمام آحاد مردم در تمام زمینه‌ها آزاد شود.

وی افزود: وظیفه دولت این است که با تمام قدرت خود تلاش کند تا تمام این ظرفیت‌ها آزاد شود.

وی افزود: وظیفه دستگاه‌های دولتی این است که اگر فردی از آحاد مردم به دنبال بروز توانایی خود است، نگران گذشتن از هفت خوان دستگاه‌های دولتی نباشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید هر یک از افراد جامعه این امید را داشته باشند که بتواند ظرفیت خود را آزاد کنند و دستگاه‌های دولتی نیز آنها را در این باره کمک کنند.

جلیلی در ادامه تصریح کرد: امروز بحث‌هایی همچون بیکاری و تورم جزو دغدغه‌های اصلی مردم است و یکی از مهمترین وظایف پیامبران الهی نیز تنظیم روابط اقتصادی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث تورم در داخل کشور گفت: تورم زمانی شکل می گیرد که شما نتوانید نقدینگی را به خوبی مدیریت کنید و متناسب با پولی که در جامعه وجود دارد کالا تولید کنید. بحث حمایت از تولید ملی که سال گذشته مقام معظم رهبری عنوان کردند، در همین راستا بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ مادی و معنوی در کشور گفت: تمام عرصه‌ها برای تولید فراهم است و اگر برخی از سیاست‌های غلط اصلاح شود امکان سامان دادن این وضع وجود خواهد داشت.

جلیلی با اشاره به اینکه نمی‌توان همزمان شعار تولید و حمایت از آن را سر داد و بعد کالای خارجی وارد کرد، گفت: طبیعی است که با چنین شرایطی نمی‌توان در داخل کشور اشتغال ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه میزان یارانه اعطا شده به مردم در هر ماه 2 هزار و 800 میلیارد تومان است، گفت: این در حالی است که 11 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی در اختیار 23 نفر است و از این میزان 5 هزار میلیارد تومان از آن در اختیار 6 نفر است که آن را پس نمی‌دهند. تنها معوقه‌ای که در اختیار این 6 نفر است به اندازه دو برابر یارانه‌ای است که 70 میلیون نفر می‌گیرند.

جلیلی گفت: آیت‌الله دری نجف‌آبادی به من گفت که در همین شهر شخصی است که 440 میلیارد تومان معوقه بانکی دارد و آن را پس نمی‌دهد. اگر ساز و کارهای کشور و ساز و کارهای بانکی و اقتصادی با اقتدار مدیریت شود کسانی نخواهند توانست که از سرمایه‌های ملت این چنین استفاده کنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت اصلاح ساز و کارهای تولیدی و سیاست حمایت از تولید گفت: اگر این ظرفیت‌های اقتصادی کشور در داخل به درستی آزاد شود، ما می‌توانیم به نتایج بسیار خوبی برسیم. هم‌اکنون 15 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی توسعه در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است و 85 درصد از هزینه ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار به عنوان وام در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد اما بسیاری از آنان نقدینگی لازم برای پرداخت 15 درصد باقیمانده را نیز ندارند.

وی در ادامه افزود: اگر ارزش و محصول کار این کشاورز به عنوان بخشی از مبلغ لازم برای این مسئله در نظر گرفته شود، در آن صورت این مشکل نیز حل خواهد شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت آینده باید بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال برپا کردن عدالت باشد، گفت: اگر سیاست و ساختار، یک ساختار عادلانه باشد در آن صورت عدالت محقق می‌شود و در آن صورت پیروزی‌ها و پیشرفت‌های بزرگی برایمان حاصل خواهد شد.

جلیلی با اشاره به موفقیت‌های کشور در عرصه هسته‌ای گفت: همانگونه که می‌دانید دانشمندان جوان هسته‌ای ما بین 30 تا 34 سال سن دارند و در حقیقت سن آنها هم طراز سن انقلاب است. این ظرفیت امروز آزاد شده است و توانسته موفقیت قابل توجهی را رقم بزند و امروز ایران یکی از 10 کشور بزرگ هسته‌ای دنیاست.

وی افزود: طبیعی است که دشمنان ما نمی‌توانند پیشرفت‌های ما را ببینند و با تمام قدرت به دنبال متوقف کردن آن هستند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز ملت ایران می‌تواند در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا بایستد و بر اراده آنان پیروز شود. آمریکا با تمام ظرفیت‌های خود به دنبال این بود که جلوی انقلاب را بگیرد اما انقلاب پیروز شد تا با تمام قدرت به دنبال این بود که از پیشرفت‌های هسته‌ای ملت ایران جلوگیری کند اما امروز ملت ایران هسته‌ای شده است.

جلیلی با اشاره به اینکه تحریم‌ها و فشار‌ها در هر حوزه‌ای باعث پیشرفت کشور شده است گفت: در عرصه سیاست نظامی و دفاعی که بدترین تحریم‌ها به ما اعمال شده است پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی به دست آمده است. در عرصه هوافضا حتی تحویل قطعه را نیز تحریم کرده‌اند اما امروز ما ماهواره به فضا می‌فرستیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران بنا به اظهار دشمنان آن یک قدرت منطقه‌ای است و خود آنها می‌گویند که اگر قرار است موضوعی مانند موضوع هسته‌ای حل و فصل شود امروز بدون حضور ایران امکان‌پذیر نخواهد بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز ملت ایران به پشت خیمه دشمن رسیده است، گفت: امروز دشمن به دنبال این است که با جنگ روانی و سیاه نمایی چهره‌ای مشوه از ایران نشان دهد اما امروز در نقطه مقابل مقام معظم رهبری می‌گوید که ما در شعب ابی‌طالب نیستیم بلکه در بدر و خیبر هستیم.

جلیلی در ادامه با اشاره به اینکه امروز برخی شعار تنش‌زدایی را مطرح می‌کنند گفت: دشمن می‌داند که اگر در جایی تهدید به تنش کند ملت ایران با تمام قدرت در مقابل او خواهد ایستاد. اگر قرار بود که ما در مقابل هر تهدید و تنشی از منافع خود عقب‌نشینی کنیم امروز دیگر از کشور چیزی باقی نمانده بود.

وی افزود: جوانان ما در دفاع مقدس در طول 8 سال از خرمشهر، خوزستان، کردستان دفاع کرده‌اند و به این ترتیب دشمنان هرگونه اندیشه حمله نظامی به ایران را فراموش کردند و امروز پس از 25 سال توانایی تکرار آن تجربه را ندارند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما هرگاه در پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کرده‌ایم به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم، گفت: هرگاه ما با تقوا و ایمان در مسیر آرمان‌های رهبری و امام راحل(ره) حرکت کرده‌ایم به پیشرفت‌های بزرگی رسیده‌ایم و برعکس هر موقع که زاویه پیدا کرده‌ایم در آن موقع ما به نقطه توقف پیشرفت‌های خود رسیده‌ایم.

جلیلی با اشاره به اینکه پیروی از مقام معظم رهبری تنها یک شعار نیست بلکه یک باور است، گفت: همانگونه که ما در عرصه هسته‌ای توانستیم به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کنیم امروز نیز می‌توانیم مشکلات را حل بکنیم. دستگاه‌های دولتی ما و وزارتخانه‌های ما باید به سراغ مردم بروند و به دنبال حل مشکلات آنان باشند. وزارت جهاد کشاورزی باید به سراغ کشاورزان بروند. امروز اگر ساز و کارها به گونه‌ای ترتیب داده شود که ظرفیت ملت ما آزاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم ما بتوانیم با نگاه امیدوارانه و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها روز به روز در مسیر پیشرفت حرکت کنیم و انشاءالله پس از بیست و چهارم خرداد ماه و به وجود آمدن حماسه سیاسی به سراغ حماسه اقتصادی برویم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  54