روحانی: فناوری هسته‌ ای را ما کامل کردیم

حسن روحانی گفت: کشور را ما از جنگ و شورای امنیت نجات دادیم و فناوری هسته‌یی را ما کامل کردیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه دیدار با بازنشستگان ارتش و زنان موسسات قرآنی در جمع خبرنگاران در رابطه با صحبت‌های خود در گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد سخنان رهبری در مسائل هسته‌یی گفت: هیچ وقت رهبری اقدامات تیم هسته‌یی را زیر سوال نبرده است و این یک دروغ محض است.

وی ادامه داد: رهبری اعلام کردند، در دولتی که برنامه تعلیق انجام شده، شکسته شود و دیرتر اتفاق نیافتد، یعنی در همان دولت باشد. پس تمام کارهای زیر نظر ایشان بوده و تنها بحث این بود که اگر بگذاریم با توافق اروپا انجام شود، عملا به دولت بعد می‌افتد، پس مقام معظم رهبری نظر دادند، توافق را بشکنیم و تعلیق شکسته شد، یعنی من دستور شکسته شدن تعلیق را دادم که البته به فرمان رهبری بود.

وی با بیان این‌که تعلیق عقب‌نشینی تاکنیکی بود و فرار نبود گفت: اگر کسی این کار انجام نمی‌داد، خیانت کرده بود چون جایی که عقب‌نشینی تاکتیکی لازم است، اگر اتفاق نیافتد خیانت است، پس تاکید می‌کنم سخنان رهبری بسیار روشن است، اما عده‌ای به دنبال هوچی‌بازی هستند.

روحانی همچنین ادامه داد: در برنامه تلویزیونی سوال‌کننده در مورد سعدآباد سوالی را مطرح کرد و رهبری به طور صریح راجب سعد آباد اعلام نظر کردند و فرمودند توطئه آمریکا، اسراییل شکسته شد که بدون تسلیم و قبول حرف زور بوده است، بلکه با تدبیر انجام شده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در نمازجمعه 29 /7/ 84 اعلام کردند تمام کارهایی که در دو سال پیش انجام شده، همراه با خرد دسته جمعی بوده است، تصریح کرد: آن وقت یک کار پخته و عاقلانه انجام شده است، اما عده ای که کارهای ناپخته می‌کنند، برای توجیح خود این مسائل را مطرح می‌کنند و باید بگویم ما کشور را از جنگ و شورای امنیت نجات دادیم و فناوری هسته‌یی را کامل کردیم.

روحانی همچنین در جواب این سوال که عده‌ای می گوید سیاست خارجی دست دولت نیست و دست رهبری است توضیح داد: مردم ما دولت‌های مختلف را دیده‌اند که در دولت سازندگی و اصلاحات و امروز رهبری ما همین رهبری بوده است پس رهبر سیاست‌های کلی را تعیین می‌کند، اما سیاست‌های بخشی به عهده دولت است که نقش بسیار مهمی در ایفای آن دارد و تاکید می‌کنم سیاست خارجی هنرمندی، تجربه‌فن مذاکره شناختن دنیا و شناخت قدرت داخلی می‌خواهد و سیاست‌های کلی راهبرد را تعیین می‌کند، اما سیاست های بخشی به عهده دولت است که نقشی بسیار مهم در این زمینه دارد.

وی در جواب این سوال که در موضوع آمریکا باید تهدیدزدایی داشته باشیم یا تنش زدایی توضیح داد: امروز زمان تنش‌زدایی گذشته است و در حال تخاصم هستیم، البته با برخی کشورهای منطقه که تنش‌های کوچکی داریم باید مرحله به مرحله تنش‌زدایی کنیم، اما کشورهایی که با ما وارد مرحله تخاصم شده‌اند و اگر شعله‌ور می‌شود به درگیری می‌رسد باید مرحله به مرحله تخاصم را به تنش تبدیل کنیم و در مورد آمریکا وقت تخاصم‌زدایی و تهدیدزدایی است.

روحانی ادامه داد: باید تنش‌ها را کم کم به روابط معمولی و سرد و سپس به روابط عادی تبدیل کرد و جلو برویم و آن را به روابط دوستانه وصمیمانه و حتی با برخی کشورها به سمت اتحاد و ائتلاف و رابطه استراتژیک برویم و در این راستا باید بگویم زمانی دبیر شورای عالی امنیت بودم با دو کشور بزرگ تا مرز روابط استراتژیک پیش رفتیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  9  =