نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا: وقتی دلار سقوط کرد،طلا بخرید

نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا و نماینده سابق کنگره این کشور تاکید کرد: نوسانات اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی بخشی از طبیعت و عادت آن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک   "ران پل" در مصاحبه اختصاصی با کیتکو نیوز تصریح کرد: از نظر تاریخی قیمت طلا همیشه با نوسانات زیادی روبرو بوده است. قیمت طلا همیشه بالا و پایین می رود. اگر سرمایه گذاران در بازار طلا به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند بی شک زیان و ضرر خواهند کرد.
قیمت طلا اواسط ماه آوریل بیش از 14 درصد کاهش یافت که این میزان کاهش از سال 1983 میلادی بی سابقه بوده است. وی در ادامه افزود: هیجان و نگرانی در خصوص قیمت طلا بیشتر از آن است که نیاز به نگرانی در خصوص آن باشد.
وی همچنین گفت: تجربه تاریخی نشان می دهد که قیمت طلا همیشه نوسان داشته است. در دهه 1970 میلادی قیمت طلا به حدود 200 دلار در هر اونس رسید و سپس در مدت دو سال به کمتر از 100 دلار کاهش یافت.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر وضعیتی باشند که دلار آمریکا در حالت بدی قرار بگیرد و در این صورت طلا بهترین ذخیره حفظ ارزش دارایی و سرمایه خواهد بود.
وی گفت: سال گذشته ارزش دلار در مقایسه با سایر ارزهای بین المللی افزایش یافت ولی این روند همیشگی نخواهد بود. سرمایه گذاران باید به نوسانات ارزش دلار نیز توجه زیادی داشته باشند و تنها به فکر قیمت طلا نباشند.
وی افزود: از سال 1913 میلادی که فدرال رزرو آمریکا شکل گرفته است ارزش دلار بیش از 96 درصد کاهش یافته است که علت اصلی آن اجرای سیاست های انبساطی پولی و تزریق دلار به سیستم پولی آمریکا بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  3