کاهش علاقه نوجوانان آمریکایی به فیس‌بوک

برخی نوجوانان آمریکایی از ماهیت و ساختار فیس‌بوک خسته شده و ترجیح می دهند خود را با سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس و وبلاگ‌نویسی سرگرم کنند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، اشتراک گذاری بی اندازه محتوا، لایک زدن های مکرر و … نوجوانان مشتاق به فعالیت در فضای مجازی را اشباع کرده و بر طبق گزارش Pew Research که بر مبنای گفتگو با 800 نوجوان آمریکایی در ماه های جولای و سپتامبر سال گذشته تهیه شده، محبوبیت توییتر و اینستگرام در حال افزایش است.

یک علت دیگر کاهش علاقه نوجوانان به فیس بوک حضور گسترده افراد بزرگسال در این سایت، به اشتراک گذاری جزییات زندگی افراد توسط دوستان، نقض حریم شخصی و … است.

به اعتقاد این افراد مدیریت حساب کاربری در فیس بوک و حفظ محبوبیت در این شبکه اجتماعی کار دشوار و وقت‌گیری است، اما در سایت های دیگر چنین محدودیت ها و دشواری هایی وجود ندارد و افراد در آنها احساس آزادی بیشتری می کنند.

آمار تهیه شده توسط Pew Research نشان می دهد در حالی که در سال 2011 تنها 16 درصد از نوجوانان آمریکایی از توییتر استفاده می کردند این رقم هم اکنون به 25 درصد افزایش یافته است. 80 درصد والدین این افراد گفته اند که تا حد متوسط یا زیاد در مورد حجم اطلاعاتی که توسط فیس بوک در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار می گیرد نگرانی دارند.

اگر چه نگرانی نوجوانان از این بابت کمتر بوده، اما یک سوم آنها از اینکه تبلیغاتی نامناسب  برای سنشان در فیس بوک مشاهده کرده اند، اظهار ناراحتی کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  42  =  47