نظر مطهری درباره احتمال ردصلاحیت هاشمی

نماینده مردم تهران در مجلس، درباره احتمال ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: بعید است که هاشمی رفسنجانی نسبت به ردصلاحیتش اعتراض کند.

به گزارش خانه ملت، علی مطهری نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران، درخصوص برخی شایعات پیرامون رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: این سخنان معتبر نیست و باید تا فردا صبر کرد و دید چه می‌شود.

وی درباره اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه افرادی که چند ساعت بیشتر در روز نتوانند کار کنند، تایید صلاحیت نمی‌شوند، گفت: باید این سوال را پرسید که شورای نگهبان به چه طریق احراز می‌کند که فردی نمی‌تواند سه تا چهار ساعت بیشتر در روز کار کند و این امر مساله مهمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آنها از کجا می‌دانند هاشمی توانایی جسمی برای ریاست جمهوری را ندارد و این موضوع چطور برای آنها احراز شده است؟

مطهری از پیامک‌هایی که در خصوص رد صلاحیت هاشمی به نمایندگان ارسال شده ابراز بی‌اطلاعی کرد و یادآور شد: اگر این رد صلاحیت صورت گیرد، اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی زیر سوال می‌رود. زیرا هاشمی کسی است که در میان افراد موجود بیشترین نقش را در ایجاد انقلاب اسلامی داشته است.

وی، تصریح کرد: اگر بنا باشد صلاحیت هاشمی برای ریاست جمهوری رد شود، به یک معنی اصل انقلاب و اصل نظام جمهوری اسلامی زیر سوال می‌رود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،گفت: صرف این که هاشمی در برخی مواقع انتقادهایی داشته، دلیل نمی‌شود که صلاحیت وی برای ریاست‌جمهوری رد شود.

مطهری تصریح کرد: اگر دوستان شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی تصمیم نهایی را گرفته باشند، دست به یک بازی خطرناک زده‌اند که انتهای آن روشن و معلوم است و اصلا به صلاح نظام نیست.

وی با اشاره به اینکه در صورت رد صلاحیت هاشمی حماسه سیاسی مورد نظر رهبر انقلاب تحقق پیدا نمی‌کند، در پاسخ به این سوال که آیا هاشمی در صورت رد صلاحیت اعتراض خواهد کرد یا خیر؟ توضیح داد: از طرف ایشان نمی‌توانم صحبت کنم، ولی بعید می‌دانم اعتراضی صورت گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگرچه رای نهایی در اختیار شورای نگهبان است، ولی رهبری می‌تواند با صدور حکم حکومتی به این موضوع ورود پیدا کند.

مطهری خاطرنشان کرد: صدور حکم حکومتی نیازی به درخواست هاشمی ندارد و ممکن است خود رهبری تشخیص دهند که باید حکمی در این زمینه صادر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. وحید یارب می گوید

    دکترجون کمی بیشتر شورای محترم نگهبان را راهنمائی بفرمائی بدنیست .

ارسال یک پاسخ

51  −    =  42