وظیفه بیمه ایران در ساختار جدید تنظیم بازار است

رییس کل بیمه مرکزی:

وظیفه بیمه ایران در ساختار جدید صنعت بیمه، تنظیم بازار است و در این شرایط بیمه ایران مکمل شرکت‌های بیمه‌ای است.

به گزارش ایسنا جواد فرشباف ماهریان ، رییس کل بیمه مرکزی ایران  در جمع مدیران ستادی و استانی «بیمه ایران» از «گسترش افقی پوشش بیمه‌ای در سراسر کشور» و «تعمیق بخشیدن به بیمه‌های کلان، به عنوان استراتژی جدید صنعت بیمه نام برد.

او با بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا 5/7درصد است این میزان را در کشور ما 5/1 درصد خواند و اضافه کرد: با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 شرایطی فراهم شده تا صنعت بیمه رشد پیدا کند و در این راستا به غیر از بیمه ایران تمامی بیمه‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

فرشباف ماهریان با اشاره به برخی آمارهای مربوط به بیمه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این بخش باید هر سال معادل 9 سال گذشته فعالیت داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از «تعمیق پوشش‌های بیمه‌ای» به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی صنعت بیمه نام برد و اضافه کرد: کار در صنعت بیمه نباید با ملاحظه کاری همراه باشد.

رییس کل بیمه مرکزی با اعلام «تنظیم بازار» به عنوان هدف اصلی بیمه ایران از «مداخله در بازار برای ایجاد تعادل»، «ممانعت از ایجاد انحصار»، «مداخله در بازار برای حمایت از بیمه گران داخلی»، «ایجاد سرمایه‌گذاری‌های کلان» و … به عنوان وظایف این بیمه نام برد و گفت: بیمه ایران باید ملی و جهانی فکر و منطقه‌ای عمل کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی بیمه مرکزی وی با بیان اینکه براساس وضعیت جدید هر استان یک شرکت مستقل بیمه‌ای خواهد داشت، گفت: بیمه ایران به جای تمرکز بر برخی رشته‌ها باید تنوع بیمه‌ای داشته باشد تا بتواند به بیمه‌ای کارآمد، بهره‌ور و فعال در حوزه تنظیم‌گری بازار بیمه کشور تبدیل شود.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =