خداحافظی متحدان سنتی مایکروسافت با ویندوز

در حالی که تا به حال بسیاری از شرکت‌های سازنده رایانه به طور پیش فرض ویندوز را برای محصولاتشان نصب می کردند، این الگو در حال تغییر است.

به گزارش فارس به نقل از ان دی تی وی، از جمله شرکت هایی که دیگر همه محصولاتشان را همراه با سیستم عامل ویندوز عرضه نمی کنند می توان به HP اشاره کرد که هفته گذشته رایانه تازه ای را روانه بازار کرد که مجهز به سیستم عامل اندروید است.

با توجه به اینکه شرکت اچ پی بزرگترین شرکت سازنده رایانه در جهان محسوب می شود، عرضه تبلت و لپ تاپ مجهز به سیستم عامل های رقیب مایکروسافت از سوی آن زنگ های خطر را برای این غول سنتی دنیای نرم افزار به صدا درآورده است.

اچ پی می گوید برای اینکه نبض بازار را در اختیار داشته باشد، SlateBook x2 را که محصولی مابین لپ تاپ و تبلت محسوب می شود، با قیمت 479 دلار روانه بازار کرده است.

این شرکت می گوید از آن جهت اندروید را برای این محصول انتخاب کرده که آن را برای تبلت ها، نوت بوک ها و دیگر انواع رایانه ها صددرصد مناسب تشخیص داده است.

پیش از این هم اچ پی تبلت های دیگری را همراه با این سیستم عامل و نه سیستم عامل ویندوز فون روانه بازار کرده بود. ایسوس و ایسر هم دو شرکت دیگری هستند که در یک سال اخیر به تدریج با نصب انحصاری ویندوز خداحافظی کرده و به نصب سیستم عامل های رقیب روی آورده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  8