اعطای تسهیلات وام ازدواج به قوت خود باقی است

در حالیکه حدود 30 درصد متقاضیان وام ازدواج هنوز وام خود را دریافت نکرده‌اند و از ماندن در صف‌های طولانی دریافت وام شاکی هستند اما مسوولان بانک مرکزی در مورد این موضوع دیدگاهی خوش‌بینانه داشته و پرداخت وام ازدواج را از اولویت های بانک مرکزی می‌دانند!؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج از اولویت‌های بانک مرکزی است ، گفت: بر این اساس در سال 91 ، 934هزار و 734 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده که نسبت به سال 90 روند کاهشی تقریبا 20 درصدی را داشته است.

سیدعلی اصغرمیرمحمد صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: آمار پرداختی وام ازدواج از نظر مبلغ در سال 91 ، به میزان 29 هزار و 500 میلیارد ریال و درسال 90 ، 33 هزار میلیارد ریال‌ بوده است.

وی افزود: بر این اساس در سال 90 یک میلیون و 253 هزار و654 فقره تسهیلات ازدواج از طریق 10 بانک به میزان 33 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است .

وی افزایش تکالیف بودجه ای مربوط به قرض الحسنه در سال 91 ، افزایش سقف وام ازدواج در فروردین ماه سال گذشته ، نرخ رشد کاهنده سپرده‌های قرض الحسنه و افزایش تکالیف دولتی را از دلایل عمده کاهش 20 درصدی پرداخت وام ازدواج در سال 91 برشمرد .

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: در یک ماهه اخیر 16 هزار و 958 فقره وام جمعا به مبلغ 525 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج از طریق بانکها پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: دستورالعمل قبلی در ارایه تسهیلات ازدواج به قوت خود باقی است و درصورت وجود منابع قرض الحسنه ، بانکها می توانند به متقاضیان وام ازدواج تا سقف پنج میلیون تومان اعطا کنند.

به گزارش ایسنا، سرفصل های پرداخت قرض الحسنه عبارتند از ازدواج ، اشتغال و اشتغال خانگی ، دیه زندانیان معسر ، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ، بیماری ، تحصیل و سایر موارد که به دلیل تعدد این سرفصل‌ها باید با مدیریت برخی اولویتهای مهم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.

میرمحمد صادقی با اشاره به این موضوع که در شش ماهه دوم سال گذشته به دلیل اینکه برخی بانکها نسبت تسهیلات به سپرده هایشان ، بالای صددرصد بود بانک مرکزی مجبور شد در سامانه ، ارایه تسهیلات آنها را غیرفعال کند، گفته بود: بر این اساس بانکهایی که در سامانه می توانستند به مردم خدمت ارائه دهند تعداد کمتری بودند و به این دلیل مردم مجبور به ماندن در صف انتظار بیشتری جهت اخذ وام ازدواج بودند، اما خوشبختانه با آمارهایی که اکنون در دست داریم پنج بانک ملی ، کشاورزی ، صادرات ، تجارت و ملت نسبت تسهیلات به سپرده هایشان زیر صد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  9