موافقت شورای پول و اعتبار با ایجاد سامانه سپاس

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: موافقت شورای پول و اعتبار در مورد سامانه پرداخت الکترونیکی سیار (سپاس) را دریافت کرده‌ایم.با اجرایی شدن این زیرساخت صدور و انتشار پول الکترونک توسط مؤسسات و نهادهای ذیربط نظام‌مند و اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی در مورد مصوبات جلسه سه شنبه شب شورای پول و اعتبار گفت: پس از بحث و بررسی در شورای پول و اعتبار در مورد سامانه پرداخت الکترونیکی سیار( سپاس)، اعضای شورا ضمن تأیید و تحسین این سامانه، بانک مرکزی را موظف به اقدام برای اجرایی شدن این شیوه پرداخت کردند.

بهمنی افزود: با اجرایی شدن سامانه پرداخت الکترونیکی سیار، صدور و انتشار پول الکترونکی توسط مؤسسات و نهادهای ذیربط نظام‌مند و اجرایی خواهد شد.

سخنگوی شورای پول و اعتبار ادامه داد: نکته مهم در مورد صدور و انتشار پول الکترونیکی این است که همانند اسکناس و مسکوک، به ازای هر واحد پول الکترونیکی خلق شده، وجه متناظر آن در بانک مرکزی مسدود می شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سامانه پرداخت الکترونیکی سیار(سپاس) از سوی بانک مرکزی به منظور کنترل و نظارت بر نحوه صدور، انتشار و گردش پول الکترونیکی در نظام بانکی و مؤسسات و نهادهای ذیربط طراحی شده است و بزودی اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =