واکنش رسانه‌های جهان به ورود دقیقه ۹۰ هاشمی و مشایی

روز زمان نام نویسی نامزدهایی که قصد حضور در انتخابات 24 خرداد 92 را داشتند به اتمام رسید و آخرین دقایق آن به گفته روزنامه آمریکایی لس آمجلس تایمز با حضور همزمان ولی جداگانه هاشمی رفسنجانی و رحیم مشایی در محل وزارت کشور برای ثبت‌نام، پایانی دراماتیک را رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از نامه، هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رحیم مشایی از نزدیکان احمدی نژاد در آخرین دقایق باقی مانده از آخرین روز نام نویسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند و به بیش از 600 نامزدی که در این مرحله ثبت نام کردند، پیوستند.

آخرین دقایق وزارت کشور شاهد حضور نامزدهایی بود که حضور آنها وزنه سنگینی در رقابت های یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به شمار می رود.
 

رسانه

مطلب

خبرگزاری رویترز

رئیس‌جمهور سابق ایران، علی اکبر هاشمی رفسنجانی روز شنبه خود را وارد رقابت‌های انتخاباتی ایران کرد در شرایطی که کاندیداهای که وزنه ای در این رقابت ها محسوب می‌شوند تلاش داشتند با عجله پیش از پایان زمان نام نویسی برای حضور در غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات طی چند دهه گذشته ایران ثبت نام کنند. رسانه های ایران گزارش دادند که هاشمی، نامزد میانه رو در دقایق واپسین زمان نام نویسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 14 ژوئن ثبت نام کرد. نامزدی هاشمی آنچه پیش از این تنها رقابت میان نامزدهای محافظه کار قلمداد می شد را تغییر می دهد. حضور رئیس جمهور سابق امید اصولگرایان که به دنبال انتقال قدرت سریع و بدون تنش را می تواند به ناامیدی تبدیل کند.رفسنجانی 78 ساله در سال های 1989 تا 1997 رئیس جمهور ایران بود، انتظار می رود حمایت برخی از اصلاح طلبان را به دلیل حمایت از جنبش اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 کسب کند.

روزنامه آمریکایی «لس انجلس تایمز»

«اسفندیار رحیم مشایی» مشاور احمدی نژاد و «علی اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس جمهور سابق ایران که هر دوی آنها به نظر می رسد که خارج از حاکمیت مذهبی هستند تنها دقایقی پیش از پایان زمان نام نویسی در انتخابات ثبت نام کردند. نام نویسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایران در لحظات آخر پایانی دراماتیکی با حضور دو نامزد بحث برانگیز، هاشمی رفسنجانی و مشایی رقم زد. لحظات پایانی ثبت نام کاندیداها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایران پس از پنج روز شاهد حضور هیئت های جداگانه مشایی و رفسنجانی در ساختمان وزارت کشور بودند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»

رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ایران روز شنبه وارد مرحله جدید و غیرقابل پیش بینی شد زمانی که دو سیاستمدار تغییردهنده بازی برای حضور در این انتخابات نام نویسی کردند.

روزنامه انگلیسی «گاردین»

رئیس جمهور سابق ایران به بیش از 600 نامزد حضور در انتخابات ایران از جمله اسفندیار رحیم مشایی، از نزدیکان محمود احمدی نژآد پیوست. رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 14 ژوئن ایران روز شنبه پس از پایان زمان نام نویسی کاندیداها با چهره های شاخص به پایان رسید تا این رقابت ها به نظر برسد وارد یک مرحله منازعه شود.

وب سایت روزنامه «الحیات»

کاندیداتوری هاشمی، ورق ها را برهم زد. با نام نویسی هاشمی رفسنجانی در دقایق آخر از آخرین روز ثبت نام برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی ها درباره مواضع وی درباره حضور و یا عدم حضور در این انتخابات را به پایان رساند. حضور رفسنجانی در وزارت کشور برای ثبت نام با حضور تیم اسفندیار رحیم مشایی، از نزدیکان احمدی نژاد برای نام نویسی همراه بود . منوچهر متکی، وزیر خارجه سابق، علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه سابق، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و «سعید جلیلی» مسئول ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای ایران از جمله نامزدهای برجسته ای بودند که در روز پایانی ثبت نام کردند.در حالی که رفسنجانی پس از نام نویسی حاظر به مشارکت در کنفرانس خبری نشد اما ناظران بر این باورند که حضور وی ورق های بازی را در میان اصولگرایان و و اصلاح طلبان را بر هم خواهد زد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  +    =  60