بیل گیتس: کاربران در نهایت به سراغ تبلت‌های مایکروسافت می‌آیند

به ادعای مؤسس مایکروسافت، بسیاری از کاربرانی که این روزها دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را به کار می‌برند یا صاحب رایانه لوحی iPad هستند، از این محصولات ناامید شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تابناک مؤسس شرکت مایکروسافت اعلام کرد کاربران امروزی از محدودیت‌های دستگاه‌های الکترونیکی همراه خود ناامید شده‌اند و این روند باعث خواهد شد تا آن‌ها در نهایت سراغ رایانه‌های Surface بروند.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، "بیل گیتس"(Bill Gates) توضیح داد بسیاری از کاربرانی که این روزها دستگاه های الکترونیکی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را به کار می‌برند یا صاحب رایانه لوحی iPad هستند از این محصولات ناامید شده‌اند و در مقابل امیدواری زیادی به آینده رایانه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز را همان رایانه‌های شخصی دارند.

ممکن است که صاحبان دستگاه‌های اندرویدی و iPad هنوز متوجه این مسئله نشده باشند، اما بیشتر آن‌ها از این محصولات ناامید شده‌اند زیرا این افراد نمی‌توانند روی رایانه لوحی خود به راحتی تایپ کنند، نمی‌توانند به آسانی فایل متنی ایجاد کنند و قادر به استفاده از مجموعه نرم‌افزاری Office مایکروسافت نیستند.

گیتس سه سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود که هیچ چیز قابل ملاحظه‌ای در رایانه لوحی iPad وجود ندارد و این محصول حرفی برای گفتن ندارد. امیدوارم که مایکروسافت مدل بهتر این محصول را وارد بازار کند.

اما به هر حال از آپریل 2010 تاکنون بیش از 141 میلیون دستگاه رایانه لوحی iPad در جهان فروخته شده است و این طور که مرکز تحقیقاتی IDC می‌گوید، در این دوره زمانی درمجموع 253 میلیون دستگاه رایانه لوحی در جهان به فروش رفته است. در این جریان مایکروسافت تنها 2 میلیون دستگاه رایانه لوحی Surface را فروخته است.

گیتس توضیح داد که بزرگترین مشکل کنونی مایکروسافت افزایش فعالیت‌هایش در کشور چین است که البته این کشور شامل مراکزی می‌شود که به صورت نادرست و متقلبانه مدل جعلی محصولات را به دست کاربران می‌رسانند و البته دولت چین هم در این زمینه مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند. این مشکل در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  18