طبقه بندی جدید معافیت‌های سربازی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: برای معلولان مکاتباتی با سازمان نظام وظیفه انجام داده ایم که از این پس در کارت‌ها، طبقه بندی های جدید معلولان مد نظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه خبرنگاران یحیی سخنگویی در جمع خبرنگاران امروز با اشاره به اینکه در سال گذشته هزینه 1500 کاشت حلزون برای کودکان از سوی بهزیستی پرداخت شد گفت:  علیرغم اینکه  ظرفیت کشوری کاشت حلزون 500 عدد است اما توانستیم شرایط کاشت 1500 حلزون برای کودکان را فراهم کنیم.  

وی در ادامه گفت: همچنین در خصوص صدور معافیت سربازی برای معلولان نیز مکاتباتی با سازمان نظام وظیفه انجام داده ایم که از این پس در کارت ها طبقه بندی های جدید معلولان مد نظر قرار گیرد.  

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مورد شناسایی معلولان نیز گفت: سال گذشته توانستیم 80 درصد روستاهای کشور را تحت پوشش قرار داده و خدمات مبتنی بر جامعه برای آنها پیاده کنیم به طوری که بر اساس این برنامه 330 هزار معلول جدید را شناسایی کردیم و تصمیم داریم در سال جاری این طرح را در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت نیز اجرایی کنیم.  

به گفته وی در حال حاضر دو هزار و 800 تسهیل گر محلی در طرح مبتنی بر جامعه معلولان با ما همکاری می کنند و همچنین 145 تشکل نیز در سراسر کشور در اشاعه خدمات توانبخشی فعال هستند.

سخنگویی در مورد شهریه دانشجویان معلول نیز گفت: در سال گذشته 13 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت شهریه دانشجویان اختصاص یافت که توانستیم با آن شهریه تمام دانشجویان تحت پوشش را پرداخت کنیم و اعتبارات ما نسبت به سال قبل آن حدود سه برابر افزایش داشت و همچنین پرداخت لب تاپ از دیگر خدماتی است که به این افراد ارایه می شود.  

وی در مورد پلاک ویژه خودرو معلولان نیز گفت: سال گذشته توانستیم با رایزنی با راهنمایی و رانندگی پلاک ویژه را علاوه بر معلولیت های شدید برای افراد دارای معلولیت های جسمی متوسط نیز صادر کنیم که این موضوع تحول بزرگی در توانبخشی است.  

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مورد اعطای بن به معلولان نیز تاکید کرد: در سال گذشته 60 میلیارد تومان برای پرداخت سه وعده بن به این افراد هزینه شد و همچنین طرحی نیز مبنی بر آموزش افراد برای ارایه خدمات به معلولان در درون خانواده صورت گرفت که براساس آن توانستیم در 10 استان به صورت آزمایشی این طرح را اجرایی کنیم.  

وی از ارایه 10 هزار ویلچر معلولان خبر داد و گفت:  بر اساس نیازسنجی ها یانجام شده از استان های مختلف تعداد معلولان نیازمند دریافت ویلچر 10 هزار نفر بود که توانستیم در سال گذشته نیاز آنان را برطرف کنیم. همچنین برای خرید ویلچرهای اتومات نیز سازمان بهزیستی بر اساس اعتبارات خود فقط می تواند حدود سه میلیون تومان به صورت کمک هزینه پرداخت کند.  

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مورد بازنگری  قانون جامع معلولان نیز گفت: این طرح هم اکنون برای طی مراحل قانونی خود به هیات دولت ارسال شده است که امیدواریم هرچه زودتر به تصویب برسد.  

سخنگویی در مورد خودرو و مسکن مناسب سازی شده برای معلولان اظهار داشت: براساس رایزنی هایی که با پارس خودرو انجام داده ایم و طلبی که از آنها داشته ایم قرار شده این دستگاه تعدادی خودرو مناسب سازی شده در اختیار معلولان قرار ده دو همچنین طی سال گاشته توانستیم 1345 مسکن،431 دستگاه خودرو و 29 مورد موتورسیکلت را برای استفاده معلولان مناسب سازی نماییم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2