سامان انواع روش های انتقال وجه نقد را اعلام کرد

ساتنا، پایا، چک بانکی و بین بانکی و سحاب از جمله راه هایی است که از طریق آنها می توان در کلیه شعب و پایانه های الکترونیکی بانک سامان ، انتقال وجه را به سادگی و در حداقل زمان، انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک سامان، سامانه تسویه ناخالص آنی(ساتنا) ، انتقال وجه به صورت آنی از هر حسابی در کلیه شعب بانک سامان به سایر حساب ها در سایر بانک های دیگر می باشد.


بر این اساس، انتقال وجه در سامانه ساتنا، فاقد کارمزد بوده و در این سامانه هر مبلغی قابل انتقال است.
در ادامه این بخشنامه که توسط مدیریت امور سازمان و روش ها تهیه شده، سامانه پایاپای الکترونیکی(پایا) یکی دیگر از راه های انتقال وجه نقد در بانک سامان است که از این طریق نیز انتقال وجه بین حساب های مختلف در شبکه بانکی کشور با حضور مشتریان در شعب بانک سامان صورت می گیرد.
قابل توجه آنکه، انتقال وجه در این سامانه نیز همچون ساتنا فاقد کارمزد بوده، اما سقف آن حداکثر یک میلیارد ریال، در هر دستورپرداخت می باشد.
به موجب بخشنامه مذکور، سامانه حواله الکترونیکی بین بانکی(سحاب)، از دیگر راه هایی است که دارندگان کارت های بانک سامان به سایر کارت های بانکی عضو شتاب، تا سقف یک میلیارد و 500میلیون ریال در هر روز امکان پذیر است که طبق تعرفه مشمول دریافت کارمزد می شود.
در واقع، سحاب شامل تمامی انتقال وجه های کارت به کارت از طریق خودپرداز، پایانه فروش و سایت بانک سامان(مدیریت پرداخت الکترونیک) می باشد.
همچنین، بر اساس این گزارش، از دیگر راه های انتقال وجه ، صدور چک های بانکی و بین بانکی و انتقال وجه از حساب های بانک سامان به سایر بانک ها و بالعکس است که در داخل شعب و بدون اخذ کارمزد صورت می گیرد.
گفتنی است؛ این خدمات با وجود اینکه هر کدام، مدت زمان کوتاه و یا مدیدی است که به ایرانیان عزیز عرضه می شود، با این حال به علت محدودیت های انتقال وجه و مبارزه با پولشویی ، اعلام مجدد انتقال وجوه از راه های ذکر شده، توسط بانک مرکزی الزامی اعلام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  1