ابراز بی‌اطلاعی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از تصویب وام ۱۵ میلیونی

درحالی که زمزمه‌های تصویب افزایش سقف وام قرض‌الحسنه به 15 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار مطرح است ، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از این موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، همزمان با افزایش تورم و به دنبال آن کاهش توان معیشتی مردم شب گذشته اعضاء شورای پول و اعتبار موضوع افزایش سقف وام قرض‌الحسنه به 15 میلیون تومان را بررسی کردند که در این بین برخی از افرادی که نامی از آنها برده نشده خبر داده‌اند که این طرح به تصویب هم رسیده است.

خبرنگار ما برای پیگیری از صحت و سقم تصویب این طرح با اعضاء مختلف شورای پول و اعتبار تماس گرفت و در نهایت به خاطر عدم پاسخگویی این افراد با مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت‌وگویی کوتاه انجام داد.

میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اما بطور کلی از افزایش سقف وام قرض الحسنه به 15 میلیون تومان ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: بنده در جریان نیستم.

براساس این گزارش، نخسیتن جلسه شورای پول و اعتبار شب گذشته با حضور اکثریت اعضاء در ساختمان فیروزه‌ای میرداماد (بانک مرکزی) 40 روز بعد از آغاز سال 92 تشکیل شد؛ در این جلسه بانک مرکزی گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور مطرح کرده که در آن موارد مهمی از جمله نرخ ارز، نرخ سود بانکی، نرخ رشد نقدینگی و … نیز آمده است.

بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار دیشب رسماً افزایش یا کاهش و بهتر بگوییم تغییر نرخ سود بانکی سال جاری را مورد بررسی قرار ندادند اما چنین بحثی در گزارش بانک مرکزی آمده است؛ ظاهراً توافق بر این شده که با مشورت از مدیران عامل بانک‌ها نرخ سود بانکی برای سال 92 تغییر کند اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

همچنین درباره افزایش سقف وام‌های ازدواج، خرید خودرو، قرض‌الحسنه نیز مباحثی مطرح شده است؛ بانک مرکزی و اعضاء شورای پول و اعتبار شب گذشته بررسی کرده‌اند که وام قرض‌الحسنه به سقف 15 میلیون تومان با یک ضامن افزایش پیدا کند، پیش از این سقف وام قرض‌الحسنه 10 میلیون تومان بود که بانک‌ها با یک ضامن معتبر هم این وام را پرداخت می کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =