کلاهبرداری از طریق جعل رسید‌های کارت‌خوان

کلاهبردار قبل از انجام کلاهبرداری از مغازه‌ها خرید جزئی کرده و مبلغ را از طریق دستگاه‌های کارت خوان مغازه‌ها پرداخت می کرده است سپس رسیدها را به منزل برده و با استفاده از کامپیوتر به چاپ مجدد اقدام کرده و از آنها برای نقشه خود استفاده می برده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فرمانده انتظامی شهرستان شبستر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد.

علی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: شخصی به هویت «ر ـ ک» با در دست داشتن مرجوعه قضایی در پلیس آگاهی شهرستان حاضر و اعلام می‌کند که شخصی ناشناس به صرافی بنده واقع در شهر صوفیان مراجعه کرده و تقاضای دلار می‌کند.
وی افزود: شاکی در ادامه اعلام داشت، فرد ناشناس اعلام کرد قصد وارد کردن خودرو از کشورهای خارج برای جانبازان را دارد که برای پرداخت وجه دلارها تقاضای کارت‌خوان می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: متهم برای جلب اعتماد صرافی یک جلد شناسنامه عکسدار خودش به شاکی نشان می‌دهد و سپس مبلغ 19 هزار دلار از صرافی دریافت کرده و 70 ‌میلیون ریال از طریق کارت‌خوان به حساب صراف واریز و دو فقره رسید به وی تحویل داده و محل را ترک می‌کند.
وی گفت :صرافی بعداز 48 ساعت برای بررسی حسابش با مراجعه به بانک متوجه می‌شود به حسابش پولی واریز نشده است.

صفایی اظهار کرد: به علت اهمیت موضوع با تشکیل اکیپ ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان و با استفاده از شیوه‌های خاص و کنترل دوربین مدار بسته صرافی تصویر متهم شناسایی و در کنترل رسیدهای تحویلی متهم به صرافی معلوم شد رسیدهای تحویلی به صراف جعلی بوده و مربوط به کارت‌های هدیه بانک سپه بوده است، ضمن اینکه شناسنامه ارائه شده توسط متهم نیز جعلی بوده است.

وی افزود: نهایتاً با کنترل حساب‌های بانکی و عکس متهم، وی به هویت «م ـ پ»، که دارای سابقه کیفری نیز بوده است، شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی اولیه به جرم کلاهبرداری خود از صرافی اعتراف کرده و اعلام داشت، قبل از انجام کلاهبرداری از مغازه‌ها خرید جزئی کرده و مبلغ را از طریق دستگاه‌های کارت خوان مغازه‌ها پرداخت می‌کردم و رسیدها را به منزل آورده و با استفاده از کامپیوتر اقدام به چاپ مجدد می‌کردم و از آنها برای نقشه خود استفاده می کردم.

این مقام انتظامی در پایان سخنان خود به آسیب شنایی جرم پرداخته و افزود: عدم توجه صراف به هشدارهای پلیسی و عدم کنترل به موقع حساب بانکی خود و سهل انگاری در بررسی دقیق رسیدهای تحویلی متهم از عوامل به وقوع پیوستن این کلاهبرداری هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  +    =  65