تعقیب قضایی کارمند سابق اپرا به جرم فروش اسرار تجاری

یک کارمند سابق شرکت نروژی اپرا به علت فروش اسرار تجاری این شرکت به بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس تحت تعقیب قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس این فرد که مشاور شرکت اپرا بوده اسرار تجاری آن در مورد مرورگر اپرا را برای موزیلا افشا کرده است. این دو شرکت در زمینه عرضه مرورگرهای اینترنتی برای رایانه های رومیزی و گوشی های همراه رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

اپرا خواستار دریافت 20 میلیون کرون نروژ غرامت از این فرد شده که حدودا برابر با 3.4 میلیون دلار آمریکاست. این فرد که تروند ورنر هانسن نام دارد یک طراح و موسیقی دان است که ساکن شهر اسلوی نروژ است. وی از سال 1999 تا 2006 با شرکت اپرا همکاری داشته و در سال 2009 مجددا به این شرکت برگشته و تا سال 2010 به آن مشاوره داده است.

اپرا می گوید این فرد همکاری خود با موزیلا را در سال 2012 شروع کرده تا این شرکت بتواند مرورگری اختصاصی را برای آی پد موسوم به جونیور طراحی کند. اپرا می گوید نمونه اولیه این مرورگر که ویدیویی در مورد آن در اینترنت به نمایش درآمده و اظهارات هانسن در مورد جونیور و ویژگی هایش تردیدی در مورد فروش اسرار تجاری اپرا به موزیلا باقی نگذاشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −  14  =