صندوق مهر امام رضا می خواهد صندوق مالی و اعتباری شود

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: به دنبال گرفتن مجوز از بانک مرکزی هستیم تا به صورت یک صندوق اعتباری اجتماعی کار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا حسین‌نژاد در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا این صندوق زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کند یا خیر؟ گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) یک موسسه مالی و اعتباری زیر نظر دولت است که هیات امنای آن به طور کل طبق قانون صندوق‌های اجتماعی تشکیل شده است و در واقع صندوقی است که مخصوص افرادی تشکیل شده که نمی‌توانند براساس شاخص بانک‌ها وام دریافت کنند و در واقع از قوانین و مقررات خشک بانکی فاصله داریم اما سعی داریم تمام ضوابط بانک مرکزی را رعایت کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا این اطلاع رسانی و ارائه وام خود اشتغالی به روستاها و مردم به دلیل نزدیکی به انتخابات است، گفت: ما خدمات خود را مانند سال‌های گذشته انجام می‌دهیم و وام‌های ما سیاسی نیست وامکان شائبه انتخابات وجود ندارد.

وی افزود: ما در سال 89 نیز 900 میلیارد تومان و در سال 90 نیز همین مبلغ را وام پرداخت کرده‌ایم درحالی که در آن سال‌ها انتخاباتی وجود نداشت.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد که این وام‌های خود اشتغالی به قشر بیکار بسیاری از زندگی‌ها را نجات داده است.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در پاسخ به این سوال چرا با وجود پرداخت این مبالغ ما تحول خاصی در کاهش نرخ بیکاری شاهد نبوده‌ایم ؟ گفت: ما تنها توانسته‌ایم حدود 90 هزار نفر را که بیکار بوده‌اند برایشان با پرداخت تسهیلات فرصت شغلی ایجاد کنیم و مشخص است که اثر فعالیت‌های ما خیلی بزرگ نیست و میزان اعتباراتی که داشته‌ایم بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  +    =  16