یک درصد بازدید اینترنتی در جهان مربوط به سایت‌های فارسی است

معاون توسعه سازمان فناوری اطلاعات گفت: یک درصد از بازدید سایت‌های جهانی مربوط به فارسی زبان‌هاست و 70 درصد از مردم کشور سایت‌های فارسی زبان را برای مرور انتخاب می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

 علی‌اصغر انصاری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه ثبت دامنه ir. یکی از بالاترین رتبه‌ها را در دنیا دارد، اظهار کرد: رشد تقاضا برای خدمات و تجهیزات فناوری اطلاعات در کشور بسیار بالاست و از این حیث ثبت دامنه‌ها نیز روبه فزونی است.

وی درباره میزبانی سایت‌های ایرانی در کشور گفت: از میان 120 هزار سایت ایرانی موجود در کشور تنها 20 درصد از آن‌ها در داخل کشور میزبانی می‌شود و اگر بخواهیم برای توسعه این ظرفیت که حدود 10 درصد است به سمت 40 درصد برویم باید حداقل ظرفیت موجود را 13 برابر کنیم.

وی ادامه داد: توسعه ظرفیت یکی از موضوعات و سرمایه‌گذاری درست در راستای کاهش ریسک نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات از اشتیاق مدیران سایت‌ها برای انتقال میزبانی‌های خود به داخل کشور گفت و افزود: بسیاری از سایت‌های با ترافیک روزانه 70، 80 هزار بازدیدکننده، میزبانی‌های خود را به داخل کشور آورده‌اند و بسیاری دیگر نیز درصدد هستند تا این کار را انجام دهند اما برخی موانع چون قیمت پهنای باند هم هست که موجب شده عده‌ای دیگر برخلاف میزبانی‌های خوب در داخل کشور همچنان میزبانی‌های خود را در خارج از کشور داشته باشند.

انصاری ابراز کرد: در این حوزه شاهد رشد 3-4 درصدی بوده‌ایم و میل کاربران برای انتقال میزبانی‌ها به داخل کشور ترغیب شده است.

وی در پایان درباره جایگاه سایت‌های فارسی در دنیا نیز گفت: یک درصد از کل بازدیدهای سایت‌های جهانی مربوط به فارسی زبان‌هاست در حالیکه سال گذشته آمار بازدید، 0.6 درصد بود اما همین آمار برای بازدید سایت‌های ایرانی توسط کاربران داخل کشور در حدود 70 درصد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  7  =