امارات به دنبال خودکفایی تولید بنزین تا پایان سال ۲۰۱۴

یکی از مقامات شرکت ملی نفت ابوظبی گفت: امارات تا پایان سال 2014 در زمینه‌ی تولید بنزین خودکفا خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز این مقام که خواست نامش فاش نشود در حاشیه‌ی کنفرانس انرژی گفت: ما سعی داریم ظرفیت خود را برای برآوردن تقاضای داخلی افزایش دهیم. ما قبلا در زمینه‌ی تولید بنزین وضعیت متعادلی داشتیم اما به دلیل افزایش تقاضا این تعادل بهم خورده است.

برآورد‌های شرکت ملی نفت ابوظبی حاکی از این است یارانه سنگین دولت امارات به بنزین باعث شده تقاضای آن به بیش از پنج میلیون تن برسد.

امارات حدود دو میلیون و 700 هزار تن بنزین مورد نیاز خود را تولید و مابقی را وارد می‌کند.

این شرکت بخش اعظم نفت خام و فرآورده‌های پالایش‌شده مورد نیاز امارات را تامین می‌کند.

شرکت نفت ابوظبی هم‌چنین تامین نفت امیرنشین‌های شمالی این کشور را که در سال 2011 به دلیل مواجهه شرکت ملی نفت امارات با صورت حساب یارانه‌های سنگین دچار کمبود شد و عرضه‌ی نفت به امیر‌نشین‌های شمالی را متوقف کرد در اختیار گرفته است.

شرکت پالایش نفت ابوظبی به دنبال توسعه مجموعه رویس بزرگ‌ترین پالایشگاه امارات با ظرفیت پالایش 415 هزار بشکه در روز بوده است. این پالایشگاه در 240 کیلومتری غرب پایتخت امارات قرار دارد.

این مقام آگاه گفت: توسعه این پالایشگاه به صورت تاسیس یک کارخانه جدید در کنار کارخانه فعلی و در مجموعه صنعتی رویس خواهد بود با این توسعه که هزینه‌ی آن 10 میلیارد دلار برآورد می‌شود، ظرفیت پالایش رویس دو برابر خواهد شد.

وی گفت: ما معتقدیم راه‌اندازی این پالایشگاه اواخر سال 2014 خواهد بود و امارات قطعا تابستان امسال به واردات بنزین ادامه خواهد داد و برای سال آینده بازار را ارزیابی خواهد کرد.

این مقام اماراتی گفت: سال آینده در همین موقع ما خواهیم فهمید که آیا برای فصل تابستان بنزین وارد خواهیم کرد یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2