ارسال لیست بدهکاران به بانک مرکزی تایید شد

رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور ارائه‌ی لیست بدهکاران این سازمان به بانک مرکزی را تایید کرد;فهرست 112 نفره‌ای از بدهکاران بزرگ بانکی به بانک مرکزی از سوی سازمای خصوصی‌سازی ارسال شده که طی آن سازمان خصوصی سازی خواستار محرومیت 112 شخص حقیقی و حقوقی از تسهیلات بانکی و تعهدات به علت بدهی به این سازمان شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در همین راستا محمدرحیم احمدوند معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی‌سازی به اخبار بانک گفت: این افراد بدهکار و بدحساب، اهلیت مالی نداشته و مورد تایید نیستند. قانون، داشتن هرگونه فعالیت بانک‌ها و مراکز مالی را با این افراد منع کرده و سیستم جامع بانک مرکزی از شکل‌گیری هرگونه فعالیت و معامله‌ای میان تمامی بانک‌ها و این افراد جلوگیری خواهد کرد. 

احمدوند همچنین اظهار امیدواری کرد که اقداماتی از این دست به قانون‌مند شدن روند پرداخت بدهی‌های افراد و شرکت‌های بدهکار انجامیده و زمینه‌ساز نهادینه شدن فرهنگ خوش‌حسابی میان افراد و شرکت‌ها باشد. 

وی افزود: ارسال این لیست‌ها رویه‌ی عادی سازمان خصوصی‌سازی است. 

همچنین براساس گزارش پول پرس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به شماره325344/91 به تاریخ دوم اسفند 91 خطاب به ‌بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری کشور، با ارسال فهرست شرکت‌های سرمایه‌پذیرکه به سازمان خصوصی‌سازی بدهکارند، اعلام کرد: شرکت‌های مذکور جهت دریافت هرگونه تسهیلات و تعهدات، نیازمند دریافت مجوز لازم از سازمان خصوصی‌سازی هستند. 

بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، در صورت درخواست هرگونه تسهیلات و تعهدات توسط هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی مندرج در این لیست، مجوز اعطای تسهیلات از سازمان خصوصی‌سازی علاوه بر سایر مدارک ضروری، یکی از الزامات خواهد بود و درصورت ارائه این مجوز، مراحل بعدی اعطای تسهیلات مطابق با قوانین و مقررات اجرایی می‌شود. 

از جمله نکات قابل توجه در فهرست ارسالی بانک مرکزی، قرار گرفتن نام شرکت سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا در این لیست است. شرکتی که پس از افشای تخلف 3 هزار میلیاردی در سال 1390، عملا در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است. 

بر اساس این گزارش، نام شرکت‌های بزرگی همچون سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری غدیر، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، سرمایه گذاری اقتصاد نوین پارسیان، سرمایه گذاری مهرگان، سرمایه گذاری هتل های پارس، ناجی پاس، بنیاد تعاون ناجا، صدرا و گروه صنعتی سدید در این فهرست دیده می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1