کلاهبرداری آنلاین اجتناب‌ناپذیر است/پذیرنده راه دیگری جز به‌روز نگهداشتن خود ندارد

نگاهی به مدیریت سفارش از سوی پذیرنده‌های مجازی:

تایید دستی سفارش علاوه بر تایید خودکار به‌ویژه در تجارت‌های آنلاینی که کارت‌های اعتباری می‌پذیرند بسیار با اهمیت است./ابزارهای تایید مانند کد امنیتی Visa یا MasterCard به‌طور دقیق قادر به تشخیص سفارشات قانونی از جعلی نیستند./داشتن یک سیستم تنظیم شده برای شناسایی فعالیت‌های غیرمعمول (تراکنش‌های غیرقانونی) به کاهش تعداد تجارت‌های جعلی کمک می‌کند./بنابراین باید راه‌حل‌های ممانعت از کلاهبرداری انعطاف‌پذیر باشد. /Cash shield در واقع یک روش فراگیر و ابتکاری در مدیریت ریسک یک‌مرحله‌ای است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مشتریان مجازی انتظار دارند سفارشات الکترونیک خود را بلافاصله بعد از تایید پرداخت دریافت کنند. هدر رفتن زمان در تایید پرداخت و طولانی شدن زمان تحویل سفارش در کاهش فروش پذیرندگان مجازی تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. ناگفته نماند که در این شرایط ممکن است اعتبار شرکت نیز تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین برای بهینه‌سازی میزان فروش و افزایش رضایت مشتریان باید سفارشات جعلی قابل تشخیص از سفارشات واقعی باشند.

چگونه یک سفارش را تایید کنیم

تایید خودکار سفارش باید به شکل یک اولویت در جهت تامین امنیت (فروش بالا و جلب رضایت مشتری) مورد توجه قرار گیرد. پذیرندگان مجازی با این موضوع در ارتباط هستند. تایید دستی سفارش علاوه بر تایید خودکار به‌ویژه در تجارت‌های آنلاینی که کارت‌های اعتباری می‌پذیرند بسیار با اهمیت است.

ابزارهای تایید مانند کد امنیتی Visa یا MasterCard به‌طور دقیق قادر به تشخیص سفارشات قانونی از جعلی نیستند. پذیرندگان تلاش می‌کنند به‌نحوی این مشکل را برطرف کنند تا مانع از دست دادن مشتریان خود شوند حتی اگر با خطرات احتمالی مواجه باشند. بررسی دستی از نظر مشتری طولانی کردن زمان فرایند است اما باید گفت اینکار باعث افزایش چشمگیر میزان احیای سفارشات شده و در نهایت به ارتقای رشد تجارت آنلاین می‌انجامد.

تشخیص خطرات موجود در ابتدای شناسایی هرگونه کلاهبرداری بسیار مهم است. داشتن یک سیستم تنظیم شده برای شناسایی فعالیت‌های غیرمعمول (تراکنش‌های غیرقانونی) به کاهش تعداد تجارت‌های جعلی کمک می‌کند. واکنش نشان دادن به جنبه‌های منفی این کار مانند شهرت، IDهای چندمنظوره یا ناهماهنگی اطلاعات باعث افزایش تعداد سفارشات برگشتی می‌شود. هزینه‌های مرتبط با افزایش سفارشات برگشتی که ممکن است سفارشات قانونی باشند، فراتر از تراکنش‌های اصلاحی اجتناب شده است که این زیان در کسب‌وکار آنلاین در درازمدت بروز می‌کند.

تمرکز بر جنبه‌های مثبت و منفی خرید مجازی
تمرکز بر جنبه‌های مثبت و منفی خرید مجازی به بهبود آن کمک می‌کند. این امر باعث افزایش 40 درصدی میزان جلب مشتری می‌شود. برای مثال، پذیرنده‌ای که به‌دلیل وجود بازار سیاه (باز فروشی کارت‌های پیش پرداختی) با سیل عظیمی از تراکنش‌های جعلی مواجه است، می‌تواند با پیاده‌سازی سیستم  Cash shield  عناصر مثبت و منفی هر سفارش را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به بهینه‌سازی میزان پذیرش سفارش بپردازد.

Cash shield  در واقع یک روش فراگیر و ابتکاری در مدیریت ریسک یک‌مرحله‌ای است که مشخصه‌های دامنه وسیعی از اطلاعات شامل اطلاعات مشتری، پرداخت، ابزار و شبکه را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

کلاهبرداری آنلاین اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین به‌حداقل رساندن آن با یک راه‌حل جامع و انعطاف‌پذیر نشانه‌ای از حل مشکلی بزرگ است. توانایی تجزیه و تحلیل تمام عوامل کلیدی همان تصویری است که به تجارت اجازه می‌دهد بین دو راه یکی را انتخاب کند؛ راه اول، تحمل ریسک تراکنش اصلاحی و راه دوم، ریسک از دست دادن خریدهای مشتری. مسدود کردن سفارش‌های کلاهبرداری به اندازه پذیرفتن ریسک سفارشات مشکوک برای رشد هر تجارتی مهم است. مدیریت کلاهبرداری نه تنها ریسک کلاهبرداری را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش سوددهی پذیرنده می‌شود بلکه با افزایش میزان پذیرش مشتری ارتباط مستقیم دارد.

ممانعت از کلاهبرداری لازمه رشد

اگر همه زمینه‌های کسب و کار برای ارتقای سطح تجارت برنامه‌ریزی شده باشد، مدیریت کلاهبرداری از این امر مستثنی نیست، ممانعت از کلاهبرداری باید به جای شناسایی تهدیدهای موجود بر رشد و ارتقای سطح تجارت آنلاین تمرکز داشته باشد، بنابراین پذیرنده‌ها باید تضمین کنند که با شناسایی کلاهبرداری منافع خود را به اشتراک گذاشته و خود را با شرایط جدید کلاهبرداری و انتخاب راه‌حل متناسب با نیاز پذیرنده وفق خواهند داد.
درگیر شدن با راه‌حل‌های مقابله با کلاهبرداری یک بعد حیاتی در تجارت آنلاین قلمداد می‌شود. مدیریت کلاهبرداری نیازمند کسی است که به نیازها و اهداف مشترک موجود در تجارت آگاهی داشته باشد.

سفارشات نامشخص و اشتباه در میان این ابزارها به‌صورت رایج موجود است به‌ویژه برای پذیرنده‌هایی که کالاهای ناملموس می‌فروشند چون دقیقا بعد از تسویه‌حساب، پیام سفارش به‌صورت مستقیم به ایمیل مشتری فرستاده می‌شود. در این موارد مکان‌یابی و بازکردن سفارش برای کلاهبردار بسیار آسان است.

برای به حداقل رساندن کلاهبرداری در تمام مناطق و محافظت از تجارت الکترونیک، باید راه‌حل ترکیبی از ابزارهای گوناگون انتخاب شود تا شانس تشخیص سفارشات جعلی، در صورت تجزیه و تحلیل‌های دقیق، افزایش یابد.

امروزه پذیرنده‌های آنلاین در تمام نقاط جهان به مشتریان خدمت ارایه می‌کنند و در همین راستا وب‌سایت‌های مختلفی انواع متنوعی از متدهای پرداخت را مطابق با نیاز روز بازار ارایه می‌کنند. متدهای پرداخت متنوعی وجود دارد که شرایط بهتری نسبت به سایر متدها دارند و آستانه خطر تنظیم شده آنها به‌صورت پیوسته بازبینی می‌شود بنابراین باید راه‌حل‌های ممانعت از کلاهبرداری انعطاف‌پذیر باشد.

پنهان نیست که تغییرات طرح‌های کلاهبرداری با سرعت تکامل راه‌حل‌های تشخیص کلاهبرداری یکسان است بنابراین پذیرنده راه دیگری جز به‌روز نگهداشتن خود ندارد. بقای تجارت آنلاین استفاده از راه‌حل‌هایی است که بتواند متناسب با شرایط موجود وفق داده شود و ماندگار بماند همچنین بتواند تغییرات در طرح‌های کلاهبرداری را پیش‌بینی کند.

گزارش از آرزو طهماسبی- امور نظارت و بازرسی ابران کیش

منبع

 “Effective Fraud Management for High Chargeback Risk Industries”, A publication by CashRun Pte Ltd, 2012

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  21