افزایش کلاه‌برداری کارت‌های اعتباری در هند

در سه ماهه منتهی به دسامبر 2012، حجم کلاه‌برداری از کارت‌های اعتباری در هند افزایش‌یافته و به 1590 مورد رسید. بر اساس آمار مجلس این کشور میزان خسارت ناشی از این کلاه‌برداری‌ها حدود 64/948 لاخ تخمین زده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک نام و نار این مینا، وزیر اقتصاد در متنی مکتوب می‌نویسد: طبق اطلاعاتی که بانک مرکزی هند جمع‌آوری کرده است در آخرین سه ماهه سال گذشته میلادی 1590 پرونده کلاه‌برداری از کارت‌های اعتباری گزارش‌شده است. در مقایسه با تعداد کلاه‌برداری‌های گزارش‌شده در سپتامبر همین سال افزایش چشمگیری داشته است (1327 پرونده کلاه‌برداری کارت‌های اعتباری که خسارت ناشی از آن 98/492 لاخ بالغ شده بوده است.)

این مقام ارشد بانکی اعلام کرده بانک مرکزی هند اقدامات متعددی را به منظور جلوگیری از چنین کلاه‌برداری‌هایی اتخاذ کرده است و در بازه‌های زمانی مختلف راهنماهایی را در این زمینه برای مشتریان و همین طور اندر کاران صنعت بانکی فراهم کرده است.

RBI به بانک‌ها توصیه می‌کند سیستم‌های کنترل داخلی در بانک‌ها نصب کنند و اقدامات فعالانه‌ای در این زمینه انجام دهند؛ از امنیت تبادلات مالی کارت‌های اعتباری اطمینان حاصل کنند تا با این وسایل از گسترش کلاه‌برداری اینترنتی جلوگیری کنند. در کنار این موارد باید به مسئله کارت‌های اعتباری تقلبی نیز بپردازند.

همچنین این بنیاد از بانک‌ها خواسته است مبادلات بدون کارت خود را ایمن تر کنند. به همین جهت بانک‌ها را موظف کرده است یک سیستم احراز هویت و تأیید تبادل مالی اضافه‌ای را نیز نصب کنند.

منبع:http://www.thehindubusinessline.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −    =  47