آخرین برآوردها از بهای طلا و سکه در بازار داخلی

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر گفت: قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی که در دو هفته اخیر روند کاهشی داشته هم اکنون به مرز 1320 دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سیدمحمد کشتی آرای افزود: کاهش شدید تقاضا، افزایش عرضه و افزایش مزیت نسبی سرمایه گذاری در بازار سهام باعث شده است ارزش طلا کاهش یابد و انتظار می رود این روند همچنان ادامه یابد.

وی گفت: همچنین احتمال افزایش نرخ سود بانکی در کشورهای غربی وجود دارد و به همین خاطر طلا جذابیت خود را به عنوان امن ترین محل سرمایه گذاری به تدریج از دست می دهد.

کشتی آرای افزود: در بازار داخلی هم قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد اما متناسب با میزان کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی و دارندگان طلا و همچنین سکه که با قیمت بالایی آن را خریده اند به راحتی حاضر نیستند در مقابل قانون عرضه و تقاضا تسلیم شوند و متناسب با قیمت های جهانی نرخ خود را کاهش دهند.

وی گفت: البته این مقاومت طبیعی است و با گذشت زمان کاهش می یابد.

کشتی آرای افزود: نرخ طلا و سکه امروز حتما کاهش می یابد و باید منتظر برآورد قیمت های جدید باشیم.

بنابراین گزارش قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم در پایان معاملات دیروز یک میلیون و 280 هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون و 320 هزار تومان، نیم سکه 800 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 425 هزار تومان و هر گرم طلا 18 عیار 124 هزار تومان بوده است.

میزان حباب سکه بهار آزادی در روز گذشته حدود 80 هزار تومان برآورد می شد که امروز بیشتر هم خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  −  66  =