بزرگ ترین سقوط قیمت جهانی طلا در ۳۰ سال گذشته

بهای معاملات طلا برای تحویل در ماه آوریل در بازار کامکس نیویورک، 140 دلار یا 9.4 درصد کاهش یافت و به 1360 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین قیمت در دو سال گذشته محسوب می‌شود. به این ترتیب روند نزولی قیمت طلا که بیش از 20 درصد نسبت به رکوردش در سال 2011 کاهش یافته، شدت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ا ز ایسنا بهای معاملات طلا برای تحویل در ماه آوریل در بازار کامکس نیویورک، 140 دلار یا 9.4 درصد کاهش یافت و به 1360 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین قیمت در دو سال گذشته محسوب می‌شود. به این ترتیب روند نزولی قیمت طلا که بیش از 20 درصد نسبت به رکوردش در سال 2011 کاهش یافته، شدت گرفت.

بهای طلا از پنج شنبه هفته گذشته بیش از 203 دلار در هر اونس کاهش یافته که یک سقوط تاریخی از زمان آغاز این معاملات در آمریکا در سال 1974 به شمار می‌رود.

بهای طلا پس از انتشار آمار اقتصادی چین که نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال میلادی جاری کمتر از حد مطلوب بوده است و فروش گسترده این فلز از سوی سرمایه گذاران، به 1400 دلار در هر اونس سقوط کرد. بازارهای دیگر نیز با افت قیمت روبرو شدند و بهای نقره و کالاهای دیگر و همچنین ارزهایی مانند دلار استرالیا نیز کاهش یافت.

به گزارش وال استریت ژورنال، نشانه‌های توسعه اقتصاد جهانی موجب شده سرمایه گذاران از طلا روی برگردانند و پس از 12 سال متوالی رشد قیمت سالانه، این فلز گرانبها روند نزولی پیدا کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  64