پرخطرترین سیستم عامل‌های موبایل کدامند؟

لت‌فر‌های مختلف سیستم‌عامل‌های تلفن همراه طی سه سال اخیر رفتار خاصی را از خود نشان داده‌اند که در پایان نتیجه‌ای جز محبوب‌ترین پلت‌فرم پرخطر نمی‌توان گرفت

کارشناسان موسسه تهدیدات بین‌المللی گفته‌اند که با توجه به بازار رو به رشد اندروید در کشورهای جهان برای آمار سال 2013 باید منتظر وقایع جالب‌تری باشیم؛ البته با توجه به اینکه مایکروسافت عمیقا در حال برنامه‌ریزی بر روی این حوزه است، شاید آمار قابل توجهی نیز شامل این سیستم عامل شود و به نوعی مایکروسافت جایگزین سیمبین در جدول تهدیدات سال 2012 شود.

در قیاس این اطلاعات به نسبت سال‌های گذشته متوجه می‌شویم که اندروید در سال 2010 تنها 11.25 درصد از تهدیدات را به خود فراخوانده بوده و بیشتر تهدیدات در ارتباط با پلت‌فرم سیمبین با 62.5 درصد بوده است.

ویندوز موبایل هم جالب است که در این سال آماری بیش از اندروید داشته و در حد 23.75 درصد بوده است.

با گذر از این سال و رسیدن به سال 2011، به یکباره شاهد تغییر و تحولات عظیمی در اطلاعات پلت‌فرم‌های مختلف هستیم به گونه‌ای که اندروید سهم عمده تهدیدات را به خود اختصاص داد و با 66.7 درصد رکوردی نسبت به سایر پلت‌فرم‌ها از خود بر جای گذاشت.

دقیقا همین سال بود که برندهای مختلفی به سمت سیستم عامل گوگل رفتند و محصولات بسیاری از کارخانه‌ها همچون اچ‌تی‌سی و سامسونگ این پلت‌فرم را برای خود برگزید.

سیمبین که همچنان خود را در بازار رقابتی می‌دید سعی کرد که با حفظ سهم 29.7 درصدی خود، مانعی برای پیشرفت‌های سریع اندروید باشد اما واقعیتی که باید پذیرفت، این است که اندروید بسیار سریع بر محبوبیت خود افزود و همین باعث شد که تهدیدات بیشتری به سمت این پلت‌فرم روانه شود و در سال 2012 شاهد هستیم که سهم آن به 79 درصد رسیده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  63  =  65