/نارضایتی مشتریان از خدمات آنلاین بانکی/مهاجرت خدمات به سمت موبایل بنکینگ و بانکداری از طریق وب موسسات کوچک

ارزیابی خدمات آنلاین بانکی در آمریکا توسط موسسه Javelin Research & Strategy :

بر اساس تحقیق موسسه Javelin Research & Strategy در 2012 یک نفر از هر 10 مشتری بانک‌های بزرگ از خدمات آنلاین آن ناراضی‌اند و خواهان تغییر بانکشان هستند. در بخش بازار موبایل بنکینگ و بانکداری از طریق وب سایت، مشتریان هر روز با طیف وسیعی از خدمات رو به رو می‌شوند که دلیل آن نارضایتی از خدمات آنلاین بانک‌های بزرگ است./

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شاپرک  ارزیابی خدمات آنلاین بانکی در آمریکا نرخ بهره 8 برابر متوسط نرخ ملی آمریکا. بدون هیچ هزینه اضافی! هیچ حداقلی نیست! ارائه چک‌های رایگان!

حدود نیمی از 10 هزار میلیارد دلار سپرده بانکی در آمریکا، در 5 بانک برتر این کشور متمرکز شده است؛ این موضوع در کشوری که 6000 بانک داخلی (به علاوه بانک‌های خارجی) سعی در جلب توجه مشتریان دارند؛ بسیار عجیب است.

بر اساس تحقیق موسسه Javelin Research & Strategy در 2012 یک نفر از هر 10 مشتری بانک‌های بزرگ از خدمات آنلاین آن ناراضی‌اند و خواهان تغییر بانکشان هستند. علاوه بر آن طبق آمار موسسه فدرال بیمه سپرده حساب حدود 34 میلیون خانوار اصلاً از خدمات بانکداری استفاده نمی‌کنند یا از خدمات بانکی ناکافی بهره می‌برند. این امر برای موسسات مالی کوچک که حجم سپرده حساب‌هایشان به جای هزار میلیارد، میلیون است بازاری پر رونق خلق می‌کند.

قوانین فدرال در لایحه اصلاحات مالی داد- فرانک برای 90 بانک با حجم سپرده حسابی به ارزش 10 میلیارد دلار محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند. بانک‌ها نیز مجبور شده‌اند در 2 سال اخیر با نرخ بهره بسیار کم به فعالیت خود ادامه دهند و این امر بیش از گذشته از سوددهی‌شان می‌کاهد.

برای دستیابی به سرمایه، بانک‌های عظیم هزینه‌های ماهانه بیشتری برای کنترل حساب دریافت می‌کنند، حداقل سرمایه برای افتتاح حساب را افزوده‌اند؛ هزینه‌های جنبی بیشتری از مشتری دریافت می‌کنند و در نهایت هر هزینه‌ای را که هنوز سیستم بانکداری به آن‌ها اجازه می‌دهد؛ از مشتری دریافت می‌کنند. در مقابل سود بسیار کمی برای حساب‌های بانکی در نظر گرفته‌اند.

سوزان وین استاک مدیر بخش کنترل ایمنی در پروژه عصر الکترونیک موسسه Pew Charitable Trust می‌گوید:  پیش از آنکه هر مشتری تصمیم بگیرد خدمات آنلاین بانکش را تغییر دهد؛ باید 3  عنصر مهم را در نظر بگیرد که آن‌ها عبارت‌اند از هزینه‌های ماهانه، نرخ سود و هزینه‌های جنبی. البته توجه به عوامل دیگر از جمله در دسترس بودن دستگاه‌های خودپرداز، شهرت خدمات مشتری و گزینه‌های سرمایه‌گذاری نیز مهم است.

چگونگی ارزیابی مزایای بانک‌ها

در بخش بازار موبایل بنکینگ و بانکداری از طریق وب سایت، مشتریان هرروز با طیف وسیعی از خدمات رو به رو می‌شوند که دلیل آن نارضایتی از خدمات آنلاین بانک‌های بزرگ است.

برنامه‌هایی مانند GoBank (خدمتی از موسسه Green Dot Corp) که در اصل کارت‌های نقدی از پیش پرداخته‌شده را به مشتریان ارائه می‌کرد؛ نوپا هستند اما پس از خرید Provo (بانکی در یوتا) شرکت ارائه‌کننده این خدمت وارد بازار بانکداری شده است. دیگر شرکت‌ها با بانک‌های قدیمی همکاری می‌کنند مانند پورت لند (موسسه سیم پل) که با بانکورپ همکاری می‌کند. آن‌ها اکنون مشغول آزمایش‌ها اولیه هستند و SmartyPig با BBVA همکاری می‌کند تا ابزاری برای پس انداز به مشتریان ارائه کند.

حتی خدمات غیر بانکی مانند PageOnce(نرم‌افزاری برای سازمان‌های مالی) نیز وارد بازی شده‌اند. PageOnce در این اواخر اعلام کرده است خدماتی جدید در زمینه پرداخت‌های فرد به فرد ارائه خواهد کرد.

برای اینکه متوجه شویم خدمات مالی آنلاین یک موسسه برای فرد مناسب است؛ باید دقیقاً بدانیم هر بانک ماهانه چه مقدار هزینه از حساب بانکیمان کم می‌کند. علاوه بر آن فرد باید بداند حداقل توازن ملزوم برای پرداخت این هزینه‌ها چقدر است.

اگر فرد خدمت Aspire را برای کنترل حساب رایگان در نظر بگیرد؛ بدان معناست که بدون در نظر گرفتن توازن حساب، فرد هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازد. این خدمات در حال انقراض‌اند و فقط در 39 درصد بانک‌ها عرضه می‌شوند (در 2011 حدود 45 درصد و در 2009، 79 درصد بانک‌ها این خدمت را ارائه خواهند کرد.)

با راهنمایی از موسسه Pew از جمله بانک آمریکا، به طور داوطلبانه راه‌حل‌های ساده‌ای برای کنترل حساب‌های بانکی ارائه می‌کنند.

لازم است مشتریان کمی در بازار جستجو کنند تا اطلاعاتی از آخرین نرخ بهره بیابند. تعداد زیادی از وب سایت‌ها خدمات آنلاین بانکی کنترل حسابی ارائه می‌کنند.

برخی خدمات بانکداری آنلاین سود 3 یا 4 درصد نیز ارائه می‌کنند. متوسط هزینه کنترل حساب بانکی حدود 52/ 0 درصد است.

98 درصد بانک‌های آمریکایی، بانک‌های اینترنتی، بانک‌های تجاری و اتحادیه‌های اعتباری موسسات پولی هستند که بیش‌ترین نرخ سود را ارائه می‌کنند.

موسسه Pew سال گذشته تحقیقی انجام داد که یافته‌های آن نشان می‌دهد 54 درصد مشتریان هیچ‌گونه حمایتی از هزینه‌های جنبی حساب بانکی برای خود در نظر نگرفته‌اند و این امر سردرگمی زیادی در بازار ایجاد می‌کند.

منبع:http://www.reuters.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −    =  14