خداحافظی با کارت های ملی تا پایان ۹۲/کارت هوشمند می آید

مدیر کل سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد که اعتبار کارت های ملی پایان امسال به اتمام می‌رسد.البته تمامی کارتهای شناسایی ملی تا پایان سال 92 تمدید اعتبار شده‌اند و نیازی به تعویض نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبر انلاین محسن اسماعیلی با اشاره به اینکه اعتبار کارت های ملی پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: کارت های هوشمند ملی جایگزین این کارت ها می شود.
گفت در حال حاضر کارت هوشمند به صورت پایلوت در قم صادر شده است و تا پایان سال به سایر شهرها تسری پیدا می کند.
مدیر کل سجلی و پژوهشی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای صدور کارت هوشمند ملی انجام شده است، گفت: مشکلی در صدور این کارت ها وجود ندارد.
وی در بخش دیگر سخنانش افزود: برای انتخابات نیز کارت شناسایی ملی مهم است و چند شعبه را به صورت کشیک در ادارات قرار می دهیم تا در این ایام شماره ملی را برای افرادی که نیاز دارند ابلاغ کند.

کارتهای ملی موجود اعتبار دارند

به گزارش خبرآنلاین بر خلاف برخی شایعات منتشره مبنی بر لزوم تعویض کارتهای ملی به علت اتمام اعتبار آن ، تمامی این کارتها مطابق مصوبه هیئت محترم دولت تا پایان سال 1392 اعتبار دارند و نیازی به تعویض کارتهای فعلی نیست.

به گزارش این دفتر، هرگونه تصمیم و اطلاع رسانی در خصوص اعتبار و یا عدم اعتبار کارتهای شناسایی ملی فعلی، از طریق پورتال سازمان ثبت احوال به آدرس اینترنتی www.sabteahval.ir و همچنین رسانه ملی و سایر خبرگزاری‌های رسمی به اطلاع عموم خواهد رسید و این موضوع نیز به تمامی ارگانهای ذیربط ابلاغ شده است.

و تنها در صورت تغییر آدرس، افراد بایستی جهت ثبت تغییرات کد پستی در کارت ملی خود ، در اسرع زمان ممکن به نزدیکترین ثبت احوال محل سکونتشان مراجعه و نسبت به رائه درخواست برای تعویض یا ثبت تغییرات در کارت ملی، اقدام کنند

لازم به ذکر است: شماره‌ای 10 رقمی و منحصر بفرد است و هر شخص ایرانی دارای شماره ملی مختص به خود است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  8  =