کاهش خسارت‌های بیمه با معاینه فنی خودرو

معاون اتکایی بیمه مرکزی گفت: داشتن معاینه برای اتومبیل‌ها بر مدیریت ریسک صنعت بیمه تاثیر‌گذار است و خسارت‌های بیمه را کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مینا صدیق نوحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: داشتن معاینه فنی اتومبیل‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارت‌ها داشته باشد، زیرا اتومبیلی که سیستم ترمز آن به خوبی کار نکند و یا مشکلاتی در موتور آن باشد قطعا موجب حوادثی می‌شود که صدمات جانی و مالی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: هم‌چنین هرچقدر عمر اتومبیل بالاتر باشد توجه به معاینه فنی بسیار قابل اهمیت می‌شود برهمین اساس صنعت بیمه باید اتومبیل‌هایی که سن بالاتری دارند به داشتن معاینه فنی آنها توجه کند چرا که در مدیریت ریسک بیمه تاثیر‌گذار است.

معاون اتکایی بیمه مرکزی با بیان این‌که صنعت بیمه قطعا از داشتن معاینه فنی خودروها سود می‌برد گفت: صنعت بیمه می‌تواند برای اتومبیل‌هایی که معاینه فنی ندارند قیمت بالاتری برای بیمه‌نامه شخص ثالث در نظر بگیرد چرا که معاینه فنی نقش بسزایی در کاهش خسارت‌های بیمه خواهد داشت.

صدیق نوحی خاطرنشان کرد که در حال حاضر شرکت‌های بیمه در زمینه‌ی بیمه شخص ثالث زیان‌ده هستند و ضریب خسارت بالای 100 دارند، لذا اتومبیلی که معاینه فنی ندارد ریسک بالاتری را برای شرکت‌های بیمه به همراه می‌آورد و لازم است که این اتومبیل‌ها حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −    =  49