بازدهی ۵،۵ درصدی بورس در شش روز

بورس اوراق بهادار تهران امسال نیز همانند سالهای گذشته با رشد قیمتها و افزایش شاخص در روزهای آغازین سال جدید مواجه شد و با بازدهی 5،5 درصدی در شش روز معاملاتی به سهامداران خود عیدی داد.

بورس اوراق بهادار تهران که فعالیت رسمی خود را از روز 5 فروردین ماه آغاز کرد، در شش روز معاملاتی موفق به کسب رکوردهای جدیدی شد و بازدهی 5،5 درصدی را نصیب سهامداران کرد.

به این ترتیب بورس تهران که فعالیت خود را در سال جدید از کانال 38 هزار و 40 واحد آغاز کرده بود، در دومین روز کاری از مرز 39 هزار واحد و در ششمین روز معاملاتی از کانال 40 هزار واحدی عبور کرد تا طی شش روز معاملاتی بتواند قله‌های جدید را فتح کرده و نوروز 92 را در ذهن فعالان بازار ماندگار کند.

بر این اساس دماسنج بازار سرمایه که در هفته اول فروردین ماه موفق به عبور از قله 39 هزار واحدی شده بود، در 3 روز معاملاتی هفته گذشته یک درصد معادل 409 واحد رشد کرد و برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه به کانال 40 هزار و 151 واحد رسید.

بر این اساس می توان گفت که دماسنج بازار سرمایه از ابتدای سال تا کنون یعنی طی 6 روز معاملاتی 2 هزار و 110 واحد رشد کرده و بازدهی 5،5 درصدی را به ثبت رساند که با این اتفاق ارزش بازار سرمایه نیز برای اولین بار از 180 هزار میلیارد تومان عبور کرد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

همچنین در 3 روز معاملاتی هفته گذشته 480 میلیون سهم به ارزش هزار و 939 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت بر این اساس حجم معاملات از رشد 15 درصدی مواجه شد ولی ارزش معاملات 0،5 درصد افت کرد. علاوه بر این در دومین هفته سال جدید تعداد دفعات معامله با رشد 44 درصدی مواجه شد و به 69 هزار و 932 مرتبه رسید این در حالی است که تعداد خریداران در هفته دوم فروردین 30 درصد رشد کرد و به بیش از 24 هزار خریدار رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  29  =  31