بروز نشانه‌های جدید از وضعیت بد منطقه یورو

وضعیت تولید کارخانه‌ای در اقتصادهای بزرگ جهان مطلوب نیست. امروز اعلام شد تولید کارخانه‌ای در منطقه یورو در ماه مارس بیش از پیش کاهش یافته است و این درحالیستکه تاثیر بحران قبرس هنوز بر فعالیت‌های این بخش مشهود نشده است. موسسه مارکیت در گزارش جدید خود که امروز منتشر شد اعلام کرد شاخص فعالیت‌های کارخانه‌ای …

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از جهان سهم در منطقه هفده عضوی یورو در ماه مارس به 46.8 کاهش یافته است. در ماه فوریه این رقم 47.9 بود. رقم شاخص همچنان پایین‌تر از 50 است یعنی میزان فعالیت‌ها در حال کاهش است.

ماه گذشته در آلمان و ایرلند که اوضاع در آنها نسبتا بهتر است نیز شاخص فعالیت‌های کارخانه‌ای به زیر 50 بازگشته است یعنی در ماه مارس میزان فعالیت‌ها در حال کاهش بوده است. در هفته پایانی ماه مارس بحران قبرس شدت یافت اما تاثیر آن در ماه جاری میلادی مشاهده خواهد شد.

ماه پیش وام دهندگان بین‌المللی با پرداخت کمک مالی به دولت قبرس موافقت کردند. اقتصاددان‌ها معتقدند تعداد بیشتری از اقتصادهای منطقه یورو بزودی نیازمند کمک مالی خواهد شد. اسپانیا و اسلوونی در صدر فهرست قرار دارند. ماه پیش سفارش کالاهای صادراتی منطقه یورو نیز به 48.7 کاهش یافته است. در ماه فوریه این رقم 51.7 بود. در ماه فوریه نرخ بیکاری در منطقه یورو به 12 درصد افزایش یافته است و این امر نشان می‌دهد در سه ماهه نخست سال 2013 نیز اقتصاد منطقه یورو در رکود بسر بوده است.

در ایالات متحده نیز میزان فعالیت‌های کارخانه‌ای در ماه مارس کمتر از انتظار اقتصاددان‌ها رشد کرده است. شاخص فعالیت‌های یاد شده که از سوی موسسه مدیریت عرضه منتشر شده از 54.2 در ماه فوریه که بالاترین میزان در دو سال پیش بود، به 51.3 کاهش یافته است. البته در ماه فوریه هزینه‌ها در بخش ساخت و ساز افزایش یافته است.

ماه پیش بخش‌های ساخت مسکن و تولید خودرو وضعیت بهتری نسبت به دیگر بخش‌های تولید کارخانه‌ای داشتند. این امر نشان می‌دهد مصرف که 70 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می‌دهد در حال افزایش بوده است. چشم‌انداز بخش تولید کارخانه‌ای مثبت ارزیابی می‌شود.

در آسیا شاخص اعتماد در بین تولیدکنندگان ژاپنی در ماه مارس کمتر از انتظار اقتصاددان‌ها رشد کرده است. البته در چین تولید کارخانه‌ای در ماه مارس با سرعت بالاتری رشد کرده است و این امر نشان می‌دهد روند بهبود شرایط در دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال تثبیت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  49