تورم منطقه یورو کاهش یافت

رشد اندک حقوق و کاهش فشارهای تورم غذا، نرخ تورم سالانه منطقه یورو را به 1.8 درصد در فوریه رساند که پایین‌ترین سطح از اواسط سال 2010 است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا این رقم که برآورد اولیه دفتر آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) را تایید می‌کند، نزدیک به هدف بانک مرکزی اروپا برای نگه داشتن تورم در پایین دو درصد است.

این آمار به همراه افزایش بسیار اندک حقوق در سه ماهه چهارم سال 2012، ضعف اقتصاد منطقه یورو را بارز می کند و گمانه زنی‌ها را نسبت به کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا در سال جاری تقویت می‌کند.

اما با توجه به اینکه وام دهی بانک‌ها در منطقه یورو با وجود قرار داشتن نرخ‌های بهره در رکورد اندک 0.75 درصد همچنان اندک است، نسبت به تاثیر کاهش بیشتر نرخ بهره بدبینی وجود دارد.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، سه چهارم از اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند که بانک مرکزی اروپا نرخ‌های بهره را در سال میلادی جاری تغییر ندهد.

به گزارش رویترز، پیش بینی شده اقتصاد منطقه یورو که در سال 2012 وارد رکود شد، 0.3 درصد در سال میلادی جاری به دلیل کاهش هزینه مصرف کنندگان و شرکت‌ها کوچک می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1