کشف ۶۶۰۰ خوک مرده در پکن

مقامات خبرگزاری شینهوا اعلام کردند که تعداد 6600 خوک مرده در رودخانه «هوانگپو» دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس رودخانه هوانگپو در پکن یکی از منابع آب نوشیدنی برای بخشی از ساکنان 23 میلیونی این شهر بزرگ است.
 
چگونگی مرگ این خوکها هنوز به طور دقیق مشخص نیست.
 
مقامات ذیربط در روز دوشنبه اعلام کردند: نشانه هایی از بیماری سیرکوویروس خوکی را در این رودخانه مشاهده کرده اند.
 
این بیماری تنها در خوکها یافت می شود و به نظر می رسد که به انسانها سرایت نمی کند این مقامات اعلام کردند نوشیدن ذخایر آبی این رودخانه هیچگونه ضرری برای انسان ندارد و هیچ نشانه ای از بیماری تب برفکی، بیماری خوک گوش-آبی (سندرم تناسلی- تنفسی خوکی) یا تب خوکی در آن مشاهده نشده است.
 
ایک سو رانگ رئیس امور محیطی منطقه سان جیانگ پکن گفت: تاکنون کیفیت آب این رودخانه تحت تاثیر اجساد خوکها قرار نگرفته است اما باید با سرعت تمام این اجساد از رودخانه دور شود نباید اجازه داد تا بیش از این آبها را آلوده کند.
 
عملیات بیرون کشیدن خوکهای مرده از آب تا ظهر روز دوشنبه توسط ماموران محیط زیست در هنگ لیا اوجینگ کریک که در حدود 40 مایلی مرکز پکن واقع شده است همچنان ادامه داشت.
 
این حادثه جدیدیترین حادثه ای است که آلودگی بسیاری از رودخانه های چین را یادآوری می کند.
 
سال گذشته هوسی ئی معاون رئیس منابع آبی چین اعلام کرد: 20 درصد از رودخانه های این کشور به شدت سمی هستند تا جائیکه انسان نمی تواند تماسی هرچند کوچک با آنها داشته باشد و 40درصد هم به شدت آلوده هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  ⁄  22  =