بانک ملت در ۴ شاخص اصلی، بانک برتر ایران شد

بانک ملت در چهار شاخص اصلی نقدشوندگی سهام، میزان فروش، دارایی و ارزش افزوده در صدر فهرست بانک های کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس اعلام سازمان بورس، این بانک در میان 368 شرکت نقدشونده بازار سرمایه، رتبه نخست را از لحاظ نقدشوندگی از آن خود کرد.

بر اساس این گزارش، بانک ملت با داشتن 33 میلیارد سهم و حضور بیش از 200 روزه در تالار معاملات، نقدشونده ترین سهم بازار لقب گرفته و در فهرست 368 شرکت بورسی، جایگاه نخست را کسب کرده است.

پیش از این و در ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی هم، بانک ملت در گروه بانک ها و موسسات اعتباری، عنوان برترین بانک را به خود اختصاص داده بود.
بر ین اساس، بانک ملت در میان 400 شرکت برتر کشور در رتبه بندی سال 91، در جایگاه پنجم قرار گرفته که بالاتر از تمامی بانک ها و موسسات اعتباری کشور است.

نتایج ارزیابی ها حاکی از آن است که میزان فروش بانک ملت در سال 89 معادل 90 هزار و 802 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده که این رقم در سال 90 به 99 هزار و 597 میلیارد و 900 میلیون ریال افزایش یافته است.

در عین حال، در بخش بیشترین دارایی هم بانک ملت در صدر شرکت های ارزیابی شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران قرار گرفت و با داشتن 778 هزار و 447 میلیارد ریال دارایی، روی سکوی نخست ایستاد.

در رتبه بندی شرکت ها از نظر ارزش افزوده هم بانک ملت با ایجاد 24 هزار و 920 میلیارد ریال ارزش افزوده، رتبه اول را در میان بانک های کشور در این زمینه کسب کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9