نرخ بیکاری آمریکا کاهش یافت

با وجود ادامه نگرانی ها در خصوص مشکلات بودجه ای آمریکا نرخ بیکاری این کشور در ماه فوریه کاهش یافت و به 7.7 درصد رسید که پایین ترین رقم طی 4 سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، به رغم نگرانی ها در واشنگتن در خصوص مشکلات بودجه ای و طرح کاهش هزینه ها، در ماه گذشته میلادی، آمریکا شاهد افزایش فرصت های شغلی در بخش های خودرو سازی، ساخت و ساز و خرده فروشی بود.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان داد که ماه میلادی گذشته میزان ایجاد شغل در این کشور 236 هزار فرصت بوده، در حالی که در ماه ژانویه 119 هزار فرصت شغلی ایجاد شده بود که کمتر از میزان پیش بینی شده بود.

بدین ترتیب نرخ بیکاری آمریکا در ماه فوریه به پایین ترین میزان از دسامبر 2008 تا کنون یعنی به 7.7 درصد رسید. در دسامبر 2008 نرخ بیکاری در آمریکا 7.9 درصد بود.

درو متیوس، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره گفت: «این واقعا باید باعث تجدید نظر مردم در برآوردهای ضعیفشان از رشد اقتصادی در نیمه اول سال شود.»

بورس، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه خزانه نیز شاهد رشد بودند که همگی حکایت از تقویت وضعیت بزرگترین اقتصاد جهان در مقابله با کاهش هزینه های دولت فدرال و افزایش مالیات ها دارد. احتمالا این گزارش، بحثها بین سیاست گذاران بانک فدرال رزرو در مورد مدت زمان تداوم سیاست های انگیزشی برای رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر را افزایش خواهد داد.

متیوس که پیش بینی های قبلی وی در مورد میزان ایجاد فرصت های شغلی درست از آب درآمده گفت، این گزارش احتمالا مسئولان فدرال رزرو را به این نتیجه خواهد رساند که «دقیقا دارند کار درست را برای ایجاد تحرک در اقتصاد آمریکا انجام می دهند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −    =  56