آماده باش ارتش کره شمالی برای یک جنگ تمام عیار

به دستور رهبرکره شمالی، ارتش این کشور از جمله نیروهای راهبردی برای یک جنگ تمام عیار به حال آماده باش کامل در آمدند.

به گزارش ایرنا،ˈکیم جونگ اونˈ که فرماندهی نیروهای مسلح کره شمالی را برعهده دارد پنجشنبه شب و درپی تصویب تحریم های جدید علیه کشورش در شورای امنیت دستور آماده باش را صادر کرد.

در دستور فرماندهی عالی نظامی کره شمالی آمده که کلیه پرسنل درنیروهای زمینی، دریایی و هوایی و نیروهای استراتژیک درحالت آماده باش کامل قرار گیرند.

شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار آمریکا دیروز تحریم های جدیدی علیه کره شمالی به تصویب رساند.

کره شمالی پیش ازاین بارها هشدار داده که اگر دشمنی های آمریکا و متحدانش درمنطقه علیه این کشور ادامه یابد دست به اقدامات عملی خواهد زد.

رهبری کره شمالی درآستانه برگزاری یک رزمایش مشترک بین نیروهای آمریکایی و کره جنوبی اعلام کرده که پیمان متارکه جنگ امضا شده در سال 1953میلادی را از روز دوشنبه هفته آینده و همزمان با آغاز این رزمایش لغو می کند.

کره شمالی ماه گذشته و پس از آنکه آمریکا موفق شد قطعنامه 2078 را علیه این کشور از تصویب شورای امنیت بگذراند دست به آزمایش هسته ای زد.

قطعنامه دیروز در واقع چهارمین اقدام از این نوع علیه کره شمالی است که علاوه بر تحریم های قبلی محدودیت هایی در رابطه با معاملات و حساب های بانکی کره شمالی و همچنین پرواز هواپیماها و کشتی های این کشور در نظر گرفته است.

با تصویب این قطعنامه اوضاع شبه جزیره کره یک گام دیگر به سوی درگیری و تنش های بیشتر نزدیک شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2