برخورد پلیس با ۲۰ تخلف حادثه ساز در نورو

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به بکارگیری یکصد هزار بازرس نامحسوس در پلیس راهور، گفت: در ایام نوروز 92، پلیس راهور با 20 تخلف حادثه ساز برخورد ویژه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرآنلاین؛ سردار اسکندر مومنی در دومین روز همایش روسای پلیس راهور کشور گفت: باید حضور پلیس در تمام نقاط کشور و ساعات شبانه روز محسوس باشد؛ از این رو در اماکن و معابری که دوربین وجود داشته باشد و کنترل نامحسوس نیز صورت بگیرد مردم احساس می کنند که همیشه مراقبت می شوند.

 او گفت: بازرسان نامحسوس یکی از ظرفیت های قانونی پلیس راهور است. بازرسان باید بدرستی انتخاب و انجام وظیفه کنند و نباید کارت های بازرسی این افراد بستری برای سوء استفاده آنان شود.

مومنی به بکارگیری 100 هزار بازرس نامحسوس در پلیس راهور اشاره کرد و گفت: در صورت بکارگیری این 100 هزار نیروی نامحسوس، بلافاصله به بدنه پلیس راهور اضافه می شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرایی شدن سامانه گزارش تخلفات رانندگی مردم خبر داد و گفت: این سامانه مراحل نهایی اجرایی شدن خود را طی می کند.

مومنی بر هدفمند کردن گشت های پلیس به منظور کنترل نقاط حادثه خیز، در راستای کاهش سوانح رانندگی نیز تاکید کرد.

مومنی گفت: در نوروز باید سرعت خودروها را کاهش دهیم، یکی از وظایف ماموران پلیس در طرح نوروزی مدیریت سرعت و کاهش آن است. سرعت متوسط در طرح نوروزی باید کاهش یابد که این امر با حضور پیشگیرانه پلیس محقق می شود. 

 

کمربند و کلاه ایمنی اجباری است

این مقام ارشد انتظامی از کاهش 16 درصدی تلفات نوروز 91 به علت استفاده سرنشینان از کمربند ایمنی خبر داد و گفت: به عنوان مثال در نوروز سال گذشته بر اثر واژگونی یک خودرو تمام سرنشینان به جز فردی که از کمربند ایمنی استفاده کرده بود، جان خود را از دست دادند.

مومنی با اشاره به اقدامات فرهنگی و تذکر پلیس راهور در خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی، گفت: مردم باید ملزم به استفاده از کمربند باشند.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به داشتن کمربند ایمنی برای مسافران است، خاطر نشان کرد: همچنین باید یک مامور در پاسگاه ها وجود داشته باشد تا کمربند ایمنی سرنشینان را کنترل کند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سیکلت سواران، گفت: در صورت استفاده از کلاه ایمنی، 20 درصد تلفات سوانح راکبان این وسیله حمل و نقل، کاهش می یابد.

 به گفته وی 70 درصد مرگ و میر موتور سیکلت سواران به علت ضربه مغزی، عنوان شده است.

 

برخورد 20 تخلف حادثه ساز

فرمانده پلیس راهور ناجا ایمنی خودرو و اتکا به تخلفات حادثه ساز را خط قرمز پلیس در طرح نوروزی دانست و تاکید کرد: داشتن معاینه فنی، ایمنی کامل و تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت غیر مجاز، سبقت و انحراف به چپ خط قرمز پلیس است. از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در نوروز جلوگیری می کنیم و از هم اکنون به هموطنان توصیه می کنم که تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی برای دریافت معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

مومنی با بیان اینکه 170 کد تخلف در زمینه رانندگی وجود دارد که باید با آنها برخورد شود، اظهار داشت: در نوروز امسال با 20 تخلف حادثه ساز به صورت ویژه برخورد می شود.

 وی از برخورد شدید با رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می کنند نیز، خبر داد.

 مومنی در ادامه، سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو را علت 80 درصد تصادفات نوروز 91 عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه برخی از رانندگان به علت ایجاد ترافیک هنگام رفت یا بازگشت از سفر نوروزی اقدام به حرکت در مسیر مقابل یا شانه خاکی می کنند افزود: این امر باعث مسدود شدن راه می شود. علاوه بر اطلاع رسانی و توقیف خودروهایی که در شانه خاکی تردد می کنند باید تیم های ویژه ای برای جلوگیری از قفل شدن جاده ها پیش بینی شود.

سردار مومنی با بیان اینکه در گذشته پلیس اجازه توقیف خودروها را نداشت اما در قانون جدید می تواند به مدت 72 ساعت خودروهای متخلف را توقیف کند به ماموران پلیس توصیه کرد اگر راننده ای در نوروز کمربند خود را نبسته بود یا سرعت غیر مجازش زیاد نبود نباید خودرو توقیف شود و فقط باید اعمال قانون شود. باید از اختیاراتی که در اختیار پلیس هست به بهترین نحو استفاده اما هیچ مجرمی نباید فرار کند. راننده ای که اقدام به حرکات مارپیچ کرده و داشتن 50 کیلومتر بیش از سرعت مجاز باید خودروشان توقیف شود. ما دلمان برای تمامی رانندگان می سوزد و برای سالم ماندن آنها تلاش می کنیم. پلیس مهربان است اما خود رانندگان نیز باید دلشان بسوزد. ماموران پلیس در طرح نوروزی باید بجا و درست جریمه کرده و این امر هیچ منافاتی با احترام و اقتدار ندارد. پلیس باید دارای اقتدار باشد اما در نهایت ادب و احترام با مردم سخن بگوید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  ⁄    =  11