معرفی قوانین جدید حوزه «تراکنش‌های با پیش مجوز کسر» از سوی مسترکارت

چند خبر بین المللی حوزه پرداخت؛

MasterCard سری جدید قوانین در حوزه «تراکنش‌های با پیش مجوز کسر» را معرفی کرد/طرح پایلوت پرداخت‌های موبایلی در اتوبوس توسط شرکت کویتی Boloro تکمیل شد/قابلیت آنلاین جدید بانک ملی استرالیا و UnionPay اعلام شد/ از سولوشن People Pay توسط FIS رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت MasterCard سری جدیدی از قوانین را در خصوص «تراکنش‌های با پیش مجوزکسر» معرفی کرده است که این قوانین از نوامبر 2013 در اروپا اجرا خواهد شد.

«تراکنش با پیش مجوز کسر» تراکنشی است که دریافت خرید یا محصول آن در آینده صورت می‌گیرد و اغلب توسط هتل‌ها، کمپانی اجاره ماشین و فروش آنلاین محصولات صورت می‌گیرد. این تراکنش اگرچه برای پذیرندگان و فروشندگان گارانتی دوچندان ایجاد می‌کند اما باعث ایجاد سردرگمی و عدم شفافیت نزد دارندگان کارت می‌شود. امروزه زمانی که دارندگان کارت اتاقی را در هتل رزرو کرده یا کالایی را در اینترنت خریداری می‌کنند، وجه مورد نظر در کارت آن‌ها تا لحظه ترک هتل یا برگرداندن کالا بلاک می‌شود.

قوانین وضع شده MasterCard با هدف بهبود و شفا‌ف‌سازی در تراکنش‌های با پیش مجوز کسر برای پذیرندگان و مشتریان تنظیم شده است. آن‌ها در تلاش هستند تا اطمینان یابند که مبلغ تراکنش کسرشده از حساب دارنده کارت از مبلغ تعیین شده دارای پیش مجوز کسر بیشتر نیست، دارندگان کارت همیشه از مبلغ تراکنشی که پیش مجوز کسر دریافت کرده است قبل از استفاده از کارت، مطلع شوند و هر نوع بلاک شدن غیرضروری موجودی حساب دارنده‌کارت طی 24 ساعت بعد از انجام، کنسل یا تکمیل تراکنش با کارت دیگر به اطلاع دارنده کارت برسد. منبع:www.thepaypers.com

 

تکمیل طرح پایلوت پرداخت‌های موبایلی در اتوبوس توسط شرکت کویتی Boloro

 ، تامین‌کننده خدمات پرداخت موبایلی در کویت، طرح پایلوت پرداخت موبایلی خود را در کویت تکمیل می‌کند.

برنامه کاربردی سرویس پرداخت موبایلی، به مسافران اتوبوس در کویت این امکان را می‌دهد که با قراردادن موبایل‌های خود در مکان‌های مشخص، کرایه خود را پرداخت کنند.

دو شرکت اتوبوس‌رانی «Kuwait Public Transport Company» و «CityGroup» اقدام به نصب Boloro در برخی اتوبوس‌ها کرده‌اند. با این برنامه کاربردی مسافران می‌توانند با قرار دادن گوشی موبایل مجهز به یک  استیکر بر روی خوانش‌گر آندروید تعبیه شده در داخل اتوبوس، کرایه خود را پرداخت و یک رسید از طریق SMS دریافت کنند. Boloro به‌طور مستقیم به اپراتورهای موبایل و پذیرندگان وصل می‌شود.

ابلیت آنلاین جدید بانک ملی استرالیا و UnionPay اعلام شد

 National Australia Bank ، تامین کننده خدمات مالی در استرالیا و UnionPay International، شرکت چینی صادرکننده کارت، برای معرفی یک قابلیت آنلاین جدید به هم ملحق شدند.

این سرویس جدید به تجار استرالیایی امکان می‌دهد که دارندگان بیش از 3.4 میلیارد کارت صادر شده در چین و تقریبا 30 کشور و منطقه در سراسر جهان را هدف قرار دهند.

سرویس جدید پرداخت، برای تجار استرالیایی امکان توسعه فروش در بازار مصرف در حال رشد چین را فراهم می‌کند. تنها در سال 2011 بیش از 175 میلیون خریدار چینی از طریق اینترنت 300 میلیارد دلار آمریکا خرید کرده‌اند. خریداران چینی این امکان را خواهند یافت تا با کارت‌های آنلاین UnionPay کالاها و خدمات مورد نیاز خود را  از تجار استرالیایی با ارز رایج چین خریدارای کنند. نکته حایز اهمیت این است که هیچ کارمزدی برای تبدیل ارز از خریدار چینی کسر نخواهد شد. منبع:
www.thepaypers.com

 از سولوشن People Pay توسط FIS رونمایی شد
 
 به گزارش FIS ،kiccc، کمپانی آمریکایی تامین‌کننده تکنولوژی بانکداری و پرداخت، سولوشن جدید خود را با نام «People Pay» به موسسات مالی معرفی کرد.

People Pay معرفی شده جدید به مشتریان اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های خود را به‌صورت مستقیم از طریق وب‌سایت بانکداری آنلاین FIS و با وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود ارسال کنند. این سرویس با ایجاد امکان انتقال وجه و همچنین مانیتورینگ کلاهبرداری‌ها برای مدیریت ریسک شبکه پرداخت‌هایFIS  PayNet را ارتقا می‌دهد.

People Pay راهی برای پرداخت‌های گروهی و آنی برای مشتریان است. کاربران می‌توانند بر اساس نوع اطلاعات مانند شماره‌حساب، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل که گیرنده وجه در اختیار ارسال‌کننده قرار می‌دهد، زمان و روش پرداخت خود را تعیین کنند. FIS هم‌اکنون خدمات خود را به بیش از 14 هزار موسسه در بیش از 100 کشور دنیا ارایه می‌کند.منبع:
www.thepaypers.com

 منبع:تارنمای شرکت ایران کیش
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  64