چند درصد مردم پیامک تبلیغی می‌خواهند!؟

براساس آخرین آمارهای دریافتی، 87 درصد از مشترکان تلفن همراه متقاضی پیامک‌های تبلیغی هستند.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی چند سالی است که از سوی بانک‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی، فروشگاه‌ها و …آغاز شده و تا جایی ادامه داشت که افزایش پیامک‌های انبوه تبلیغاتی اعتراض بسیاری از مشترکان را برانگیخت.

مشکل پیامک تبلیغاتی حل شد

پس از رسانه‌یی شدن این موضوع که پیامک‌های تبلیغاتی باید در صورت رضایت مشترکان ارسال شود، مباحث مختلفی مطرح شد و به دنبال پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار شد تا اپراتورهای تلفن راهکاری را برای این موضوع ارایه کنند.

اما معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران با اشاره به این‌که بیش از سه میلیارد پیامک در طول یک ماه جابه‌جا می‌شود، اظهار کرده است: تعداد پیامک‌های تبلیغی ارسال شده به گوشی مشترکان دراین میان بسیار ناچیز است.

به گفته زارعیان با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که پیامک‌های تبلیغی مشکلات چندانی را برای مشترکان ایجاد نمی‌کند، با این وجود شرایط قطع پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد و آنها می‌توانند در صورت عدم درخواست به راحتی آن را اعلام کنند.

در هر حال این روزها همچنان بازار پیامکها از جمله در حوزه تبلیغ داغ است که خواسته و ناخواسته از طریق گوشی تلفن همراه به صاحبان این وسیله ارتباطی می‌رسد و بعضا بیشتر از یک پیام ضروری است.

در این شرایط رگولاتوری شرایط فعال‌سازی و تعرفه‌ی خدمات ارزش افزوده محتوای پیامکی برای اجرا به اپراتور‌های موبایل کشور را اعلام کرده و براساس این آیین‌نامه تمامی اپراتور‌ها موظفند تایید تمایل مشترکان خود را برای پیامک‌های تبلیغاتی، خبری و اطلاع‌رسانی دریافت و نرخ این پیامک‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

براساس این مقررات اپراتور‌های تلفن همراه موظفند قبل از ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، شرایط ارائه از جمله تعرفه خدمات، نحوه‌ی ارائه خدمت (به‌صورت اشتراکی و یا در ازای هر پیامک)، شرایط انصراف، حداکثر تعداد پیامک ارسالی در روز و مانند آن به مشترک اطلاع‌رسانی کرده و هم‌چنین در پرتال رسمی خود، هزینه‌ی خدمات و توصیه‌های لازم برای دریافت خدمت با جزییات شرایط ارائه را اعلام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −  82  =