تعطیلی بیمه درمان تکمیلی

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به فعالیت‌های مختلف در راستای مدیریت ریسک در صنعت بیمه، از تعطیلی بیمه درمان تکمیلی خبر داد و گفت: در حال حاضر هر نفتکش ایرانی در کشور تا یک میلیارد دلار تحت پوشش بیمه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس رئیس کل بیمه مرکزی در همایش مدیریت ریسک در صنعت بیمه با بیان اینکه بیمه، ریسک‌ها و اضطراب‌های جامعه را برای توسعه امید، تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار داشت: بر این اساس، از جمله موضوعات مورد توجه چگونگی مدیریت ریسک‌ها و خطرات است.

وی گفت: کاهش ضریب خسارت شخص ثالث با انجام صحیح مدیریت ریسک و به کمک پلیس راهور، صنعت بیمه و وزارت راه و شهرسازی قابل انجام است.

سید محمد کریمی تصریح کرد: در حال حاضر 1000 نقطه پر حادثه در کشور شناسایی و به وزارت راه معرفی شده تا مشکل آن برطرف شود.

وی ادامه داد: همچنین برای کاهش و مدیریت خطرات، با هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت، مردم می‌توانند مصدومان حوادث رانندگی را به بیمارستان انتقال دهند و هیچ مشکلی برای فرد انتقال‌دهنده به وجود نمی‌آید و تمام هزینه‌ها توسط وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها موظف به پرداخت هزینه مصدومان تصادفات هستند چون 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث برای این کار به حساب آنها واریز می‌شود.

کریمی با بیان اینکه پژوهشکده بیمه هم باید به طور جدی‌تر در این زمینه وارد شود گفت: پژوهشکده می‌تواند خطرات و ریسک‌ها را شناسایی و ارزیابی کند.

وی با اشاره به انجام کارهای بزرگ در راستای مدیریت ریسک در صنعت بیمه خصوصاً پس از اعمال تحریم‌ها، گفت: هم اکنون هر هواپیما در کشور تا یک میلیارد و دویست میلیون دلار و همچنین هر نفتکش تا سقف یک میلیارد دلار تحت پوشش بیمه قرار دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در مورد بیمه درمان تکمیلی گفت: این رشته در حال تعطیلی بود و برخی شرکت‌ها پس از آزادسازی تعرفه‌ها این پوشش را ارائه می‌کردند، اما در میانه راه آن را رها می‌کردند.

وی افزود: اما با برنامه‌ریزی انجام شده، در حال حاضر درمان تکمیلی گروه‌های بالاتراز 100 نفر باید با هماهنگی بیمه مرکزی انجام شود.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای بیمه درمان تکمیلی را مدیریت کرد که ضریب خسارت در آن کاهش پیدا کند، در غیر این صورت شرکت‌های بیمه از ارائه این پوشش بیمه‌ای کنار می‌روند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =