پیشنهاد اوباما به نتانیاهو: افزایش تحریم ایران در مقابل عقب نشینی اسرائیل

ساندی تایمز اضافه کرد: مقامات کاخ سفید آمریکا هفته ها را با همتایان اسرائیلی خود مذاکره کرده اند تا ائتلافی از کشورهای حامی غرب در منطقه از جمله ترکیه و اردن ایجاد شود تا این ائتلاف در تحقق ثبات در منطقه خاورمیانه کمک کند.

یک روزنامه انگلیسی از پیشنهاد اوباما به نتانیاهو برای افزایش تحریم ها علیه ایران در مقابل عقب نشینی اسرائیل به فلسطینی ها خبر داد.

به گزارش عصر ایران، روزنامه ساندی تایمز در گزارشی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل پیشنهاد خواهد کرد در مقابل افزایش فشارهای آمریکا بر ایران، اسرائیل هم امتیازهایی را به فلسطینی ها بدهد.

اوباما قرار است به زوی در سفر دوره ای به خاورمیانه از اسرائیل، کرانه باختری و اردن دیدار کند.

این روزنامه انگلیسی اضافه کرد: رئیس جمهور اوباما آمادگی خود را برای افزایش فشارها بر ایران اعلام کرد تا این کشور در برنامه هسته ای اش عقب نشینی کند. اوباما این اقدام را در مقابل اقدام متقابل اسرائیل در ازسرگیری مذاکرات صلح با حکومت خودگردان فلسطین در زمینه مرزها، امنیت، سرنوشت شهر قدس و شهرک های اسرائیلی نشین انجام خواهد داد. با این روند دولت آمریکا می تواند راه حل دو دولت را در مسئله فلسطین و اسرائیل عملی کند.

ساندی تایمز افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در هفته جاری دو نفر از دستیاران خود (یعقوب عمیدور و اسحاق مولکو) را به واشنگتن می فرستد تا زمینه لازم برای دست یابی به این توافق فراهم شود.

این توافق معامله پایاپای اوباما و نتانیاهو ، توافق "تهران مقابل رام الله" نام گرفته است.

"آرون دیوید میلر" از مرکز  مطالعات "ویلسون وودرو" و مشاور امور خاورمیانه 6 وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: اوباما نمی خواهد رئیس جمهوری باشد که در دوره او ایران به سلاح هسته ای دست یابد یا اینکه در دوره ریاست جمهوری اش آخرین باقی مانده های راه حل مسئله فلسطین را شاهد باشد.

ساندی تایمز اضافه کرد: مقامات کاخ سفید آمریکا هفته ها را با همتایان اسرائیلی خود مذاکره کرده اند تا ائتلافی از کشورهای حامی غرب در منطقه از جمله ترکیه و اردن ایجاد شود تا این ائتلاف در تحقق ثبات در منطقه خاورمیانه کمک کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =