تنها کالایی که در اولویت‌بندی‌های ارزی نیست اما ارز مبادله‌ای می‌گیرد

در میان اولویت‌بندی و گروه‌بندی تخصیص ارز مبادله‌ای به کالاهای وارداتی یک کالا از روز نخست بدون آنکه اثری در لیست اولویت‌‌ها داشته باشد ارز مبادله‌ای می‌گرفت و هنوز هم می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس پس از افزایش قیمت ارز و راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی، گرو‌ه‌های کالایی برای دریافت ارز مبادله‌ای اولویت‌بندی شده‌اند و از این اولویت‌بندی جدولی حاصل شد به نام " اولویت‌های تخصیص ارز مبادله‌ای".

پس از آن اختصاص ارز مبادله‌ای به ترتیب اولویت‌ به کالاها آغاز شد و به کالاهایی که در اولوبت‌های جلوتر قرار داشتند زودتر ارز مبادله‌ای تعلق می‌گرفت.

پس از مشخص شدن اولویت‌ها تلاش‌ اصناف برای بهبود اولویت کالاهای صنف خود و رایزنی‌ها برای جابه‌جایی گرو‌ها مضاعف شد.

اما در میان این اولویت‌بندی و گروه‌بندی، یکی از اقلام از روز نخست اولویت‌بندی فارغ از گروه و اولویت بود.

"اینترنت" همان روز نخست نیز بی‌آنکه در هیچ یک از گروه‌های اولویتی جا گرفته باشد ارز مبادله‌ای می‌گرفت.

از همان اوایل افزایش قیمت ارز، ارز مرجع 1226 تومانی که از گذشته به اینترنت اختصاص می‌یافت قطع شد و به شرکت ارتباطات زیرساخت گفتند از این پس اینترنت کشور را با ارز مبادله‌ای بخرد.

بنابراین اکنون اینترنت، ماهیت مجازی‌اش را در فهرست اولویت‌های ارزی حفظ کرده و شاید به دلیل همین مجازی بودن از دید مسئولان دور مانده ‌است و امروز تنها قلم پنهان این فهرست است که اگرچه اثری از آن در بین این اولویت‌بندی فیزیکی وجود ندارد اما یکی از دریافت‌کنندگان ارز مبادله‌ای در کشور است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  +    =  27