دستورالعمل تبلیغات شرکت‌های کارگزاری تصویب شد

معاون سازمان بورس:

فعالیت شرکت‌های کارگزاری باید در جهت سیاست‌های مورد انتظار سازمان باشد.

، دکتر قاسم محسنی دمنه ـ معاون سازمان بورس ـ در اولین مجمع سالیانه کانون کارگزاران با اشاره به مجوز دهمین صندوق سرمایه‌گذارای گفت: این صندوق برای بازار سرمایه و جذب سرمایه‌گذاران مفید بوده و سرمایه‌گذاران خارجی از طریق این صندوق‌ها راحت‌تر می‌توانند مشارکت کنند.

وی همچنین آغاز قرارداد آتی را مورد توجه قرار داده و افزود: در حال حاضر معاملات آتی بر روی طلا آغاز و مسایل شرعی و اجرایی آن برطرف شده است و دانش و آگاهی عمومی نسبت به کارکرد آنها حاکم است که باید تلاش کنیم این معاملات با موفقیت همراه شده و رونق بگیرد در غیر این صورت راه اندازی مجدد آنها با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به مجوز فعالیت‌ بازار خارج از بورس تصریح کرد: ارایه این مجوز مشوقی در جهت کمک به اهداف کلی بازار است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار بیشتر از کارگزاری‌های بورس کالاست که باید مرزهای بین کارگزاری‌ها از میان رفته و مانعی برای فعالیت کارگزارهایی که مایلند در بورس کالا فعالیت کنند وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: باید شرایط احراز مرزهای غیرتعرفه‌ای برداشته شود تا افراد واجد شرایط بتوانند فعالیت کنند همچنین کارگزاری‌ها باید در جهت سیاست‌های مورد انتظار سازمان حرکت کرده و تجهیزات نرم افزاری، سخت افزاری، تالار اختصاصی، نیروی انسانی کافی و سیستم اینترنتی داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حجم معاملات خرد برای رتبه بندی کارگزاران در نظر گرفته می‌شود زیرا معاملات خرد وضعیت شرکت‌های کارگزاری را از نظر مشتری محوری نشان می‌دهد. همچنین معیارهایی وجود دارد که کانون بتواند از آنها استفاده کرده و کارگزاری‌ها را رتبه‌بندی و آنها را تشویق کند تا در جهت آن معیارهای خود را ارتقا دهند.

محسنی در ادامه از اصلاح و بازنگری در آیین نامه بند ج ماده 15 برنامه چهارم توسعه و ارسال به هیات دولت خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب دستورالعمل تبلیغات گفت: این دستورالعمل به منظور تبلیغ کارگزاران و اعلام متنوع بودن و رتبه بالای آنها تصویب شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  4  =