تورم ۲۸.۱ درصدی از کجا آمد

این در حالی است که آمارهای نرخ تورم بانک مرکزی به عنوان مرجع اصلی اعلام این نرخ تاکنون، ارقام دیگری را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، در حالی در تصویر بالا، نرخ تورم در نیمه اول امسال 28.1 درصد اعلام شده است که گزارش رسمی بانک مرکزی، این نرخ را 24 درصد نشان می‌دهد

در دومین سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مقامات دولتی در غیاب معنادار رئیس کل بانک مرکزی، آمارهای اشتباه از تورم رسمی کشور ارائه کردند.

به گزارش مهر، دومین سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها چهارشنبه گذشته با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد اقتصادی و سیاسی کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم، مسئولان دولتی در غیاب معنادار محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، آمارهای اشتباهی از نرخ تورم رسمی کشور که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌کند، ارائه کردند که قابل تامل است.

در تصویر ذیل و در پشت وزیر امور اقتصادی و دارایی، آمارهایی از نقدینگی، پایه پولی و نرخ تورم مشاهده می‌شود که توسط برخی مسئولان دولتی در این جلسه ارائه شده است. جالب اینکه از سال 84 تا نیمه اول سال 91 ، به غیر سال سال 86 مابقی آمارهای نرخ تورم اعلامی در این جلسه با گزارش‌های بانک مرکزی در این باره تطابق ندارد.

تصویر سخنرانی وزیر اقتصاد در دومین ساالگرد اجرای هدفمندی یارانه‌ها

height=472

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  3  =