برکناری وزیر ارتباطات ربطی به شورایعالی فضای مجازی ندارد

عضو شورایعالی فضای مجازی کشور در پی برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برکناری رضا تقی پور از این وزارتخانه ارتباطی با فعالیتهای شورایعالی فضای مجازی ندارد و تاکنون موضوع ادغام وزارت ارتباطات در وزارت راه از سوی رئیس شورا در این شورا مطرح نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد – رئیس جمهور و رئیس شورایعالی فضای مجازی کشور – شب گذشته طی حکمی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمتش برکنار و علی نیکزاد – وزیر راه و شهرسازی را به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات منصوب کرد.

این در حالی است که ادغام دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی و ایجاد وزارتخانه ای تحت عنوان وزارت امور زیربنایی طی دو سال اخیر بارها از سوی مسئولان به رای گذاشته شد و در شهریورماه امسال نیز اخباری از تصمیم دولت به ادغام وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه و شهرسازی منتشر شد.

مهندس علیرضا شاه میرزایی – عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به خبر برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: موضوع تغییر و یا برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس شورایعالی فضای مجازی به هیچ عنوان در این شورا مطرح نشده و تصمیم اخذ شده از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه انحلال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادغام آن با وزارتخانه دیگر در شورایعالی فضای مجازی حتی مطرح نیز نشده است، ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت در این زمینه تصمیم گیری کرده است و این موضوع را نباید به هیچ وجه مربوط به تشکیل شورایعالی فضای مجازی و برنامه های آن دانست.

عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی کشور ادغام وزارت ارتباطات را مستلزم ارائه پیشنهاد به مجلس و رای نمایندگان مردم برشمرد.

عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه تا قبل از تشکیل این شورا، دغدغه های نهادهای امنیتی دفاعی کشور مربوط به مباحث امنیتی و دفاع سایبری بود که با حکم رهبری و تشکیل شورایعالی فضای مجازی مسائل دفاع سایبری و دغدغه های مدنظر رفع شد، افزود: در این راستا کمیسیون امنیت ذیل این شورا تمامی مسائل مربوط به دفاع سایبری کشور را عهده دار شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در حوزه دفاع سایبری دغدغه ای وجود ندارد و مسائل مربوط به این بخش از سوی شورایعالی فضای مجازی در حال پیگیری است اما با این وجود ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در مجلس بررسی شود و این موضوع تاکنون از سوی دکتر احمدی نژاد در شورایعالی فضای مجازی مطرح نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7