نرم‌افزار جدید برای ارتقاء کیفیت ترجمه‌های ماشینی

مایکروسافت یک نرم‌افزار آزمایشی را عرضه کرده که انتظار می‌رود استفاده از آن کیفیت ترجمه‌های ماشینی را به میزان چشمگیری بهبود دهد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، این نرم افزار که کماکان در دست بررسی و آزمایش است امکان بررسی و ترجمه سخنرانی های مختلف را با استفاده از رایانه ها فراهم می آورد. ترجمه مطالب از طریق این نرم افزار به زبان های دیگر با استفاده از بررسی ویژگی های صدای سخنران صورت می گیرد.

ریک رشید مدیر امور تحقیقاتی مایکروسافت در اوایل سال 2012 برای اولین بار این فناوری را در چین در معرض دید علاقمندان قرار داده بود. نرم افزار یاد شده در جریان سخنرانی وی صدای او را تقریبا با همان لحن به زبان چینی ترجمه می کرد و این امر مورد توجه فراوان حضار قرار گرفت.

نرم افزار یاد شده در زمینه درک ترتیب مناسب لغات، انتخاب لغات مناسب و … کارآیی قابل توجهی دارد و قرار است تعداد قابل توجهی از زبان ها را دربربگیرد. هنوز مشخص نیست نسخه نهایی این نرم افزار که هنوز مشکلاتی دارد چه زمانی عرضه می شود.

در حال حاضر بسیاری از غول های فناوری در تلاش برای عرضه نرم افزارهای ترجمه بی نقص هستند، ولی واقعیت این است که هنوز هیچ یک از این نرم افزارها قادر به ارائه یک ترجمه بی نقص نیستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄  1  =