آلودگی ۱۳ در صد از شبکه‌های خانگی

یکی از تأمین کنندگان امنیت شبکه دریافته است که 13 درصد از شبکه­‌های خانگی در آمریکای شمالی آلوده به بدافزارند. این تعداد شامل 2.2 میلیون سیستم آلوده به باتنت­ها نیز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا شرکت کایندسایت در گزارشی اعلام کرده است که بدافزارها به آلوده کردن سیستم­‌های کاربران خانگی ادامه

می­‌دهند و در این روند حدود 13 درصد یا نزدیک به یک­‌هفتم شبکه­‌های خانگی نشانه­‌هایی از وجود لااقل یک سیستم آلوده نشان داده­‌اند.

این شرکت که خدمات امنیتی برای تأمین­‌کنندگان عمده خدمات داخلی فراهم می­‌کند می­تواند تشخیص دهد که چه زمانی کامپیوترها سعی می­‌کنند با دامنه یا سروری آلوده ارتباط برقرار کنند.

در فصل سوم سال 2012، حدود 6.5 درصد از شبکه­‌های خانگی نشانه­‌هایی از میزبانی بدافزارهای بسیار خطرناک، مانند تروجان­‌های بانکی یا نرم­‌افزارهای بات را نشان داده­‌اند و این در حالی است که 8.1 درصد از آنها نشانه­‌هایی از آلودگی­‌هایی معمولی­‌تر داشته­‌اند که شامل نرم­‌افزارهای تبلیغاتی یا جاسوسی بوده­ است. بعضی از سیستم­‌ها هر دو نوع آلودگی را نشان داده­‌اند.

کوین مکنامی، طراح امنیت و مدیر کایندسایت می­‌گوید: در اغلب موارد، سیستم­‌های آلوده کاربران به طور همزمان به سه یا چهار نوع بدافزار مختلف آلوده است. کسی که در ابتدا سیستم را آلوده ساخته آن را برای اهداف دیگر به سایرین اجاره می‌­دهد.

بر اساس اطلاعات سایت سازمان فن‌آوری اطلاعات، باتنت زیرواکسس در صدر خطراتی است که سیستم­‌های کاربران را تهدید می­‌کند و 29 درصد از تمام

آلودگی­‌های شبکه­‌های خانگی را به خود اختصاص می­‌دهد.

سیستم­‌های متعلق به 8 درصد دیگر از کاربران خانگی آلوده به دو باتنت خطرناک دیگر است: تی­دی­اس­اس و الورین. دو بسته نرم­‌افزاری تبلیغاتی و جاسوسی که کایندسایت آن را کم­تر خطرناک تشخیص داده است 20 درصد دیگر از شبکه­‌های آلوده را به خود اختصاص داده­اند.

مجرمانی که کنترل باتنت زیرواکسس را به عهده دارند در این برنامه اصلاحات مختلفی را صورت داده‌­اند تا ظاهر فعالیت آن شبیه کلیک­های واقعی در مرورگرهای واقعی باشد.

در گزارش کایندسایت چنین آمده است: "بات­ها به نحوی برنامه‌­ریزی شده­‌اند که با گذر از چندین لایه رد کلیک تبلیغاتی را تا صفحه اصلی تبلیغ­‌کنندگان بگیرد و html، جاوا اسکریپت و اجزای گرافیک را همانند مرورگرهای عادی لود کند و در این فرایند عرض باند زیادی نیز مصرف می­‌کند.

آزمایش­‌های شرکت نشان داده است که کامپیوترهای شخصی آلوده به زیرواکسس نوعاً روزانه روی 140 تبلیغ کلیک می­کنند و بیش از 240 مگابیت عرض باند را به مصرف می­‌رسانند. در تحقیق دیگری برآورد شده است که اگر از نیمی از ظرفیت باتنت استفاده شود، روزانه مجرمان 900 هزار دلار خرج روی دست تبلیغ­ کنندگان می­‌گذارند.

بنا به داده­‌های کایندسایت، وسایل همراه کم­تر هدف این نوع حملات­اند. تنها 0.3 درصد از تلفن­های موبایل یا لپتاپ­‌های متصل به تجهیزات موبایل نشانه­‌های آلودگی را در خود دارند. وقتی پای اپلیکیشن‌های نامناسبی چون آن­هایی که از تکنیک­‌های تبلیغاتی تهاجمی استفاده می­‌کنند در میان باشد، 3 درصد از وسایل موبایل نشانه­‌های آلودگی را از خود بروز می­‌دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  24