نگرانی کارشناسان از افزایش تنوع و ابزار کاری هکرها

جنایتکاران آنلاین به علت دسترسی به طیف گسترده‌ای از ابزار حمله و هک باعث نگرانی متخصصان امنیتی شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، کارشناسان امنیتی معتقدند تنوع ابزار یاد شده و پیچیدگی آنها باعث می شود بازار گسترده‌ای برای هکرها و همین طور افرادی که تمایل به سرقت اطلاعات حساس دارند، ایجاد شود؛ به گونه ای که اگر یک فرد بی اطلاع و غیرمتخصص هم تمایل به سرقت اطلاعات خاصی داشته باشد می تواند با خرید از بازار مکاره هکرها به هر اطلاعاتی که می خواهد دسترسی پیدا کند.

شرکت امنیتی ترندمیکرو می گوید در بررسی های اخیری که از بازار زیرزمینی هکرهای روس به عمل آورده به این نتیجه رسیده که بدافزارها و خدمات بدافزاری ارائه شده از سوی هکرها روس در قالب بسته های متنوعی عرضه می شود که حاوی امکانات مختلفی هستند.

این امکانات از ابزار ساده هک و سرقت آنلاین تا بسته های پیچیده و همین طور خدماتی که با پرداخت چند هزار دلار در ماه در دسترس هستند، در نوسان می باشند.

برخی از اجزای این بسته های هکری شامل بسته های بدافزاری، روتکیت ها و … هستند که برای سوءاستفاده ها و اقداماتی از جمله سرقت حساب های کاربری، اجرای حملات موسوم به denial-of-service یا (DDoS)، راه اندازی شبکه های بوت نت و … قابل استفاده هستند.

هکرها خدمات ساده و اولیه خود را با دریافت تنها 50 دلار یا کمتر ارائه می دهند، اما دسترسی به خدماتی مانند حملات DOS یا نفوذهای پیچیده برای سرقت اطلاعات تنها با پرداخت صدها یا حتی هزاران دلار ممکن می شود.

هکرهای روس در زمینه تغییر و تحول مداوم اهداف، ارتقای فناوری ها و سواستفاده از شرکت های امنیتی و همین طور مخفی سازی روش هایشان شهرت زیادی دارند و لذا مقابله با آنها کار ساده ای نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2